נעילה חיובית חזקה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק זינק 3.5%

דיווח על אפשרות שהפדרל ריזרב ייצא לסבב נוסף של הקלה כמותית עודד את המשקיעים ■ גם ההסכם המתגבש באירופה לגבי קרן החילוץ הקפיץ את השוק ■ נתון מכירות בתים חדשים לחודש אוקטובר - 307 אלף

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, עת המשקיעים חזרו מחופשת חג ההודיה. ההתפתחויות הנראות חיוביות באירופה הצליחו לאושש את הסנטימנט השלילי והצליחו להוריד את מפלס החששות בשווקים הגלובליים לאחר שנראה היה כי חלה עליית מדרגה במשבר החוב באירופה לאחר רצף של חדשות שליליות ביבשת בסוף השבוע. באירופה ננעל המסחר בעליות שערים חדות של עד כ-5%. החדשות החיוביות מכיוון אירופה יצרו תפנית בשווקים ושבוע המסחר נפתח במגמה חיובית גם באסיה.

דיווח: הסכמה באירופה על אופן הרחבת קרן הסיוע הגדולה

קרן המטבע: "אין עדיין דיונים עם איטליה לגבי החילוץ"

דיווח: גרמניה וצרפת יציגו השבוע צעד חדש לטיפול במשבר

"השוק משקף את העובדה שהמכירות בארה"ב היו פשוט מעולות, ואת ההתקדמות באירופה", אמר תום מנגן מג'יימס אינבסטמנט ריסרץ'. "יש תכונה של דחיפות שמתפתחת בקרב מנהיגי אירופה, בנוסף להכרה בכך שהסיכונים מאוד גבוהים כרגע. התנודתיות עדיין כאן במידה רבה, עדיין לא יצאנו מהסבך".

החדשות הטובות מאירופה עמדו במרכז תשומת לב המשקיעים גם בניו-יורק, כאשר בראש הבשורות החיוביות שהעלו את המדדים בשווקים מעלה - הסכמת הגורמים הבכירים באירופה על האופן שבו תמונף קרן הסיוע הגדולה (EFSF) לטריליון אירו וזאת על רקע האמנה החדשה שמגבשות גרמניה וצרפת לצורך הידוק פיסקאלי של גוש האירו, מה שעשוי לסלול את הדרך להגברת רכישות האג"ח של הבנק המרכזי האירופי.

מאמצי המנהיגים של אירופה להביא לפיתרון המשבר ממשיכים בכל המרץ וגם מחר צפויה פגישת של שרי האוצר ושם צפויה להתקבל הסכמה על ברחבת קרן הסיוע הגדולה של אירופה. בשרשרת הדיווחים החיוביים לגבי אירופה שהחלו עוד אתמול נזכיר את הדיווח בעיתון האיטלקי לפיו קרן המטבע מוכנה לסייע לאיטליה בהיקף כולל של 600 מיליארד אירו. בתגובה לדיווח, בכירים בקרן המטבע הכחישו את הפרטים אך עדיין עננה כבדה סביב הדיווח לאור התנגדותו של הבנק המרכזי באירופה להתייחס לפרטים.

"חיסול של החוב האיטלקי עשוי למוטט את כל מערכת המשבר באירופה. לקרן המטבע יש מניע לבצע את החיסול וחוץ מלהכחיש היא עדיין לא הביאה אליבי מוצלח לאיפה הייתה ביום שישי השחור כשכולם היו בקניות", כך מעריך אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

מנגד, תחזיות צמיחה לא חיוביות מביאות לידי ביטוי את החשש העולמי מפני משבר החוב באירופה, ארגון ה-OECD הודיע היום על הורדת תחזית הצמיחה העולמית. "אירופה נכנסה למיתון קל, על מנהיגי העולם להתכונן 'לגרוע מכל' בעקבות החרפת המשבר באירופה שיפגע קשות במדינות המפותחות", כך מודיעים כלכלני הארגון בדוח. עוד נכתב "המשבר יכול להחריף את ההתדרדרות בכלכלה העולמית ויוביל לתוצאות הרסניות במיוחד".

בחזרה לאופטימיות

בארה"ב המשקיעים חזרו מחופשת החג ושאבו אופטימיות גם מענייניה הפנימיים של הכלכלה האמריקנית כאשר ברקע דיווח ב"בלומברג" היום על אפשרות שהבנק המרכזי, הפדרל ריזרב, ייצא לסבב נוסף של הקלה כמותית עם רכישות של אג"ח מגובי משכנתאות בהיקף של כחצי טריליון דולר. (לסיפור המלא)

"אנו צופים שבוע של התחזקות עם פוטנציאל להתאוששות של מדד ה-S&P500", אמר סטין ג'קובסן כלכלן ראשי של בנק סקסו.

בזירת המאקרו התפרסם היום נתון מכירות בתים חדשים, שעומד על 307 אלף בתים - עלייה של 1.3% לעומת חודש ספטמבר, בו עודכן הנתון ל-303 אלף מ-313 אלף.

מכירות חזקות לאפל ואמזון ב"יום שישי השחור"; זינוקים במניות הסחורות

אמזון ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה כי המכירות ב"בלק פריידי" למוצר הדגל שלה, הקינדל, היו פי ארבעה לעומת המכירות החברה בשנה שעברה.

גם אפל חוותה ב"יום שישי השחור" את יום המכירות הטוב ביותר שלה אי פעם, כך על פי מקורות בחברה. אפל חזתה גידול של 400% במכירות השנה, לעומת "יום שישי השחור" בשנה שעברה, אולם על פי מקורות בחברה, היא עברה בהרבה את התחזיות. עדיין לא פורסמו מספרים ספציפיים לגבי מכירות מכשירי הדגל של החברה, האייפאד, האייפון והאייפוד.

מניות סקטור הסחורות זינקו , במקביל לעליות חדות במחירי הנפט, המתכות היקרות וסחורות נוספות. נציין את פריפורט-מקמורן , באריק גולד וניומונט .

סיטיבנק העלה את ההמלצה שלו למניית גוגל ל"קנייה". בבנק מציינים לטובה את השינויים שבוצעו במבנה הארגוני של החברה, ובכך הפכה למנייה אטרקטיבית לקנייה. אתרי האינטרנט של גוגל, בראשות יו טיוב, חזרו להוביל את רשימת אתרי הוידאו הנצפים בארה"ב.

חברת רדקום , המספקת פתרונות הבטחת שירות למפעילי תקשורת לניטור תעבורה ברשתות תקשורת, הודיעה היום על קבלת הזמנת המשך מחברת תקשורת מובילה מאסיה-פסיפיק שהינה חלק מקבוצת תקשורת גלובלית הזמנה זו התקבלה זמן קצר לאחר הטמעתה המוצלחת של המערכת הראשונה אצל לקוח זה. היקף החוזה מוערך בכ-1.25 מיליון דולר.

פלאזה סנטרס, זרוע הנדל"ן של אלביט הדמיה במרכז אירופה והחברה הבת (כ-62%), הכריזה היום על השלמת תוכנית רכישה עצמית של אגרות חוב בהיקף של כ-150 מיליון שקל.

יצרנית משחקי המחשב אלקטרוניק ארטס ריכזה היום עניין, לאחר שסיטיגרופ העלו את המלצתם על מניית החברה ל"קנה".

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]