נעילה חיובית בבורסת ת"א; דלק נדל"ן זינקה 18%

מגמה מעורבת באירופה וירידות קלות בחוזים על וול סטריט ■ חשיפת "גלובס": עסקת הענק בין חברת החשמל לשותפות "תמר" על סף חתימה ■ תשובה הודיע למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן כי הוא מוכן להזרים עוד כסף מעבר ל-300 מיליון השקלים אליהם התחייב

יום המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ה') בעליות של עד כ-0.5% לאחר שהתנהל ברובו במגמה מעורבת ותנודתיות גבוהה אפיינה את המסחר. בסיכום שבועי נרשמה עלייה של 6.6% ואילו בסיכום חודש נובמבר איבד מדד המעו"ף 4.28%. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים כעת על ירידות קלות בפתיחת המסחר בניו יורק. דלק נדל"ן ריכזה עניין רב בעקבות הודעת בעל השליטה, יצחק תשובה, כי הוא מוכן להזרים עוד כסף לחברה.

נזכיר כי בוול סטריט ננעל המסחר אתמול בעליות שערים חדות, לאחר ההודעה על המהלך המתואם והדרמטי של הבנקים המרכזיים בעולם להגדלת הנזילות. כל המדדים סיימו בזינוק של יותר מ-4%, לאחר התחזקות בעליות בחצי השעה האחרונה של המסחר.

איילת ניר, כלכלית ראשית בפסגות, ציינה הבוקר כי לא ברור עד כמה הבנקים האירופאים ירצו לעשות שימוש בכלי זה, שהוצג לראשונה במשבר של 2008, שכן הפניה לבנק המרכזי מעבירה מסר שיש לאותו בנק קשיים פיננסיים ושהוא נזקק לקו נזילות מהבנק המרכזי - לא מסר מרגיע לשווקים או ללקוחות. השווקים קיבלו באהבה את שתי הבשורות הללו (אספקת קווי הנזילות הדולרים וההחלטה של הבנק הסיני), אך חשוב לציין, כי מניעת מחנק אשראי בטווח הקצר אינה הדרך לפתרון בעיית החוב האירופאית, והיא בעיקר עשויה לקנות זמן עבור מערכת הבנקאות המקומית, עד שימצא פתרון לטווח ארוך יותר. בנוסף, היא מעבירה מסר שהבנקים המרכזיים מודעים לקשיים הקיימים ולצורך במציאת פתרונות, גם אם הם פתרונות לטווח קצר, ולא פחות חשוב, שהם משתפים פעולה (דבר שקשה למצוא בקרב מנהיגי אירופה).

אתמול חתמה הבורסה בת"א את המסחר בעליות שערים חדות של כ-4% ברקע ההודעה בדבר מהלך משולב של בנקים מרכזיים בעולם להגברת הנזילות בשווקים הגלובליים. גם הודעה מקודמת יותר של הבנק המרכזי בסין כי הוריד את יחס הרזרבה לבנקים ב-0.5% תרמה לסנטימנט החיובי.

זיו סגל: מצפה לעליה משמעותית בראלי הנוכחי

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין הבוקר כי "אני מצפה (עניין מקצועי) ומייחל (עניין אישי) לעליה משמעותית בראלי הנוכחי. היה וכל הדיכאון של השוק ישתחרר ומשקיעים יסתכלו על המניות ומחיריהן, הם בהחלט יכולים לשלם יותר. גם מהבחינה הטכנית, הסבלנות שגילינו לקפיץ שנמתח מתוגמלת כאשר הקפיץ משתחרר. זה ברמה הפסיכולוגית הכללית. גם ברמת המניות הבודדות, יש בסיס לעליה. נשארת לפיכך השאלה איך זה נראה ברמת השוק. ראשית, נזכור שהעובדה שה-S&P500 עלה ביום שני, מהנקודה הכל כך שברירית בה הוא סגר ביום שישי, היא כבר סימן חיובי שקיבל ביטוי ביום שני עצמו ואתמול".

בנוסף, המהלך של ה-S&P500 מעל 1206, 1220 ו-1230 הוא רצף של סימנים חיוביים. מה נשאר? נשאר הממוצע הנע ל-200 יום השוכן ב-1266 לערך (ממוצע נע כשמו כן הוא, הנתון נע מיום ליום). מהלך מעליו או נאמר מעל 1280 יחשב סימן שורי משמעותי. ניסיון הפריצה הראשון של הממוצע הזה כלפי מעלה נכשל לא מזמן. פריצה שניה, אם תהיה, סיכוייה להחזיק יהיו גבוהים יותר.

ואיזה מהלך ישבית את השמחה? "בואו נאמר שנעדיף לראות את ה-S&P500 מעל 1215 מנקודת מבט שורית ובוודאי שמעל 1195. מתחת ל-1195 נק' זה יכול להיות לא נעים. נכון ליום רביעי, ממשיכים לבנות על המשך עליה. גם הירידה של ה-VIX מתחת ל-30 תומכת בגישה הזו", אומר סגל.

דלק נדל"ן במוקד; טבע מסתערת על ה"ליפיטור"

דלק נדלן יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, הודיע היום למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן כי הוא מוכן להזרים עוד כסף לחברה במסגרת הסדר החוב, מעבר ל-300 מיליון השקלים אליהם התחייב. כזכור, מתווה הסדר החוב שהציע פרופ' אמיר ברנע למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן כלל הזרמה של 300 מיליון שקל ע"י תשובה, וכן כלל "תספורת" של 900 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. תשובה לא מפרט בהודעתו היום כמה כסף הוא מוכן להזרים, אך המהלך מראה כי הוא נכנע ללחץ הציבורי. (לסיפור המלא)

נזכיר כי עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי הסתיימה אמש, עת פרסמה חברת דלק נדלן שבשליטת יצחק תשובה לאחר סיום המסחר אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2011, המראים כי מצבה רק הולך ונהיה רע. בזמן שיצחק תשובה מחפש הסדרים מול מחזיקי האג"ח של החברה, מסתבר כי מצבה מוסיף להיות גרוע. בשורה התחתונה, רושמת החברה הפסדים של 256.5 מיליון שקל.

מניות הגז הטבעי של השותפות בפרוייקט "תמר" המשיכו לרכז עניין רב, לאחר שאתמול נחשף ב"גלובס" כי עסקת הענק בין חברת החשמל לשותפות "תמר" על סף חתימה. להערכת אחד הצדדים לעסקה הסכם הגז ייחתם עד סוף דצמבר לכל המאוחר. צד אחר מעריך כי ההסכם ייחתם כבר קודם לכן. גורמים נוספים העוקבים אחר המו"מ אמרו ל"גלובס" כי הנושאים המרכזיים, בהם המחיר וכמויות הגז, כבר סוכמו וכי מספר סעיפים "לא-מהותיים", מעכבים את הגשת ההסכם לאישור דירקטוריון חברת החשמל. מדובר בין היתר בסוגיות משפטיות טכניות. נציין את ישראמקו , דלק קידוחים ואבנר .

גם מניות הבנקים הגדולים, שרשמו אתמול עליות חדות מאוד למרות דוחות לא טובים, המשיכו כמובן לרכז עניין. נציין את פועלים , לאומי ודיסקונט .

טבע מתכוננת במרץ להשקת הגרסה הגנרית לתרופת ה"בלוקבסטר" של פייזר, ה"ליפיטור" לטיפול בכולסטרול. הלילה דיווחה טבע כי חתמה על הסכם עם רנבקסי ההודית, לה יש בלעדיות ל-180 יום, לפיו חלק מהרווחים שינבעו לרנבקסי משיווק הגרסה הגנרית, יועברו לטבע. מעבר לכך, לא פורסמו הפרטים הפיננסיים של ההסכם. מכירות ה"ליפיטור" לטיפול בכולסטרול הסתכמו בכ-7.8 מיליארד דולר בארה"ב בשנה האחרונה.

כלל תעשיות דיווחה אתמול כי הושלמה עסקת מכירת אחזקותיה בפאנדטק לקרן GTCR. כלל תעשיות תקבל כ-205 מיליון דולר בתמורה למניות פאנדטק שבבעלותה ותרשום רווח של כ-430מיליון שקל מהעסקה ברבעון הרביעי.

עוד בקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, חברות האחזקה העיקריות בה - כור , דיסקונט השקעות וכלל תעשיות - פרסמו הבוקר הודעה לפיה נבחנת אפשרות למיזוג בין כור לבין דסק"ש, או אידיבי אחזקות או אידיבי פיתוח, וכן נבחנת השתלבות של כור ודסק"ש בשינויים מבניים אחרים בקבוצה.

דלק קבוצה הודיעה היום כי היא רוכשת את השליטה בכהן פיתוח, כפי שנחשף ב"גלובס" בסוף נובמבר.

אולטרה שייפ דיווחה היום על "הרעה מהותית" במכירות שלה בשל המשבר הכלכלי. החברה פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי של השנה, מהם עולה כי היא סבלה מתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף של 1.6 מיליון שקל.

שותפות חיפושי הנפט גלוב דיווחה היום כי במסגרת קידוח האקספלורציה אופק-1 הנמצא באזור לוד, אירע במהלך הלילה כשל מכאני בחלקו העליון של צינור הקידוח, אשר בעקבותיו נחסם חלקו התחתון של בור הקידוח לרבות שכבת המטרה.

אלביט הדמיה דיווחה על הפסד של 26 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת הפסד של 84.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עוד חברה בעייתית, טאו תשואות שבשליטת אילן בן דב, פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2011, שמוסיפים לצרותיו של בן דב. החברה מציגה הכנסות על סך 21.7 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 35.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010 - ירידה של כ-38%. בשורה התחתונה, טאו הפסידה ברבעון המדובר 55.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 416 אלף שקלים ברבעון השלישי אשתקד.

אספן גרופ דיווחה אמש כי הכנסותיה מדמי שכירות צמחו ברבעון השלישי של השנה בכ- 28% לכ-27.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-21.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010. בשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון השלישי עם רווח המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-13.5 מיליון שקל, עלייה חדה בהשוואה לכ-4.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]