שרת האוצר האוסטרית: "לא רוצים בפירוק גוש האירו"

שרת האוצר של אוסטריה אומרת שפירוק האיחוד האירופי לא יועיל לאף אחת מ-17 המדינות ■ את הדברים אמרה השרה לרשת CNBC במהלך פגישת שרי האוצר בבריסל

הקריאות לפירוק האיחוד האירופי גוברים בתקופה האחרונה לאור משבר החוב ההולך ומתפשט ברחבי היבשת. אבל לפי דעתה של שרת האוצר האוסטרית, מהלך כזה לא יועיל לאף אחת מ-17 המדינות באיחוד האירופי, ושהגיע הזמן שהמדינות שנמצאות בקשיים כלכליים ייקחו את עצמן לידיים ויתרכזו במציאת פתרונות לבעיות שלהן.

מריה פקטר, שרת האוצר של אוסטריה, אמרה את הדברים לרשת CNBC לאחר פגישה של שרי האוצר של האיחוד האירופי שהתקיימה בבריסל כהכנה לפסגת ראשי מדינות האיחוד האירופי שתתקיים ב-9 בדצמבר. פקטר רמזה במהלך הראיון שהמחלוקות בין גרמניה וצרפת עדיין לא נפתרו, והם לא הצליחו להגיע להסכמות על הנושאים שיעלו לדיון בפסגה. "אבל אני מאמינה שנכין תוכנית דיונים אכזרית", אמרה פקטר.

בפסגה צפויים המנהיגים לדון בשינוי בתקנון של האיחוד האירופי שייאפשר למצוא פיתרון קבע למשבר באירופה. "אנחנו צריכים להיות מתואמים יותר בפעולות שלנו, ותהיה לנו משמעת פיסקלית יותר נוקשה", אמרה פקטר במהלך הראיון. "כל המדינות הנמצאות בבעיות כלכליות צריכות להתחיל להכין את שיעורי הבית שלהן".