"שטראוס - עלית לנו ביוקר": פעילי חרם הקוטג' יערכו הפגנת מחאה

פעילי "ישראל יקרה לנו" יפגינו הערב מול ביתו של גדי לסין, מנכ"ל שטראוס, במחאה על ההוזלה הבלתי מספקת לדבריהם עליה הודיעה החברה בתחילת השבוע

פעילי חרם הקוטג' יפגינו הערב (ג') מול ביתו של גדי לסין, מנכ"ל קבוצת שטראוס, בהוד-השרון, במחאה על ההוזלה הבלתי מספקת לדבריהם של המוצרים עליה הודיעה החברה בתחילת השבוע.

נזכיר, כי שטראוס הודיעה על הוזלה של 36 ממוצריה באופן קבוע ובשיעור של 5%-10%. בין המוצרים שיוזלו - קקאו, קפה טורקי, שוקולד פרה, עוגיות, ופלים וסלטים.

מבדיקת "גלובס" עולה כי בחלק מהמוצרים שברשימה מדובר בהוזלה של ממש, ובחלק מדובר במוצרים דלי-מכר ברשת שטראוס, שלחברה היה "נוח" יותר להוזיל. לדוגמה, החברה תוזיל את הקונפיטורות של יד מרדכי, וולים וקקאו - מוצרים דלי-מכר ברשתות השיווק.

לאחר ההודעה של שטראוס, מובילי חרם הקוטג' מסרו כי "הוזלה נקודתית של מספר מוצרים מצומצם בוודאי אינה מספקת, למרות שכל חיסכון לכיסו של האזרח הוא רצוי. מחאת הקוטג' העלתה את דרישת הציבור להוזלה רוחבית של 30% על סל הצריכה. כל עוד זה לא קורה, הציבור ימשיך להיאבק ולצמצם את קניית המותגים של חברות אלה".

באותה הודעה על ההוזלה, שטראוס הודיעה גם על הקפאת שכר הבכירים והגדלת התגמול לעובדי החברה ברמות השכר הנמוכות. שטראוס הודיעה גם כי תפעל לקליטתם של עובדי חברות כוח-אדם בחברה כעובדים מן המניין.

פעילי חרם הקוטג', ובעיקר חברי קבוצת "ישראל יקרה לנו", טוענים כי ההוזלות עליהן הודיעה חברת שטראוס אינן משנות למעשה את רמת המחירים הגבוהה של קונצרן המזון השני בגודלו בישראל - רמת מחירים בלתי סבירה ממנה סובל הצרכן הישראלי.

"אתם בין האחראים לכך שעם ישראל סובל מיוקר המחיה", כותבים הפעילים לשטראוס. "אתם האלפיון העליון המרוויח מכך שישראל היא מדינה יקרה. אין שום סיבה עסקית אמיתית שתמשיכו את רמת המחירים הזו - פרט לכך שכמונופול מוכרז אתם שולטים בשוק הקפה, בשוק השוקולד הישראלי ומנצלים את חוסר התחרותיות למען מיקסום רווחים - על גבם של כלל הצרכנים בישראל. הצרכנים הישראלים אומרים לך היום: 'שטראוס - עלית לנו ביוקר'".