וילנאי: "שוקלים להציב סוללת 'כיפת ברזל' במפרץ חיפה"

השר להגנת העורף מתן וילנאי נפגש היום עם מנכ״ל בזן פנחס בוכריס ויו״ר הקבוצה יוסי רוזן ■ "המשך תפקודה של בזן הוא קריטי והכרחי לתפקודו של המשק בעת חירום"

השר להגנת העורף, מתן וילנאי, אמר היום (ג') "אנו שוקלים להציב בעתיד סוללת כיפת ברזל במפרץ חיפה כחלק אינטגרלי ממערך ההגנה על בתי הזיקוק". וילנאי אמר את הדברים במסגרת הפגישה היום עם מנכ״ל בזן, פנחס בוכריס, ויו״ר הקבוצה, יוסי רוזן. וילנאי דן עימם בסוגיית מיגון בתי הזיקוק והמשך הספקת דלקים והתזקיקים בעת מלחמה.

"המשך תפקודה של בזן הוא קריטי והכרחי לתפקודו של המשק בעת חירום", אמר מתן וילנאי.

מנהלי בתי הזיקוק הציגו לשר את אמצעי המיגון שהותקנו בחודשים האחרונים במתקני המפעל, ואת ההכנות של כלל העובדים, שכללו תרגולות של פגיעת טילים בתוך המפעלים. לווילנאי הוצגה גם תוכנית הפעולה של המפעלים בזמן מלחמה או פגיעת טילים. התוכנית קובעת אילו עובדים ימשיכו להגיע לעבודתם, כדי ליצור "רציפות משקית".

וילנאי מינה לאחרונה לרשות החירום הלאומית פרויקטור מיוחד, שמטרתו לתת מענה של מוכנות לבתי הזיקוק לאירוע של פגיעת טילים במתקן הרגיש.

במשרד העורף מציינים כי הוכנה תוכנית היערכות ומיגון לבתי הזיקוק, מתוך תפיסה שחיזבאללה לא יהסס לשגר טילים למתקן האסטרטגי הרגיש של ישראל בצפון הארץ, התוכנית אמורה לעלות לדיון ואישור בממשלה.