שר האוצר של גרמניה: "אזהרת S&P - טובה מאד לאירופה"

וולפגנג שוובלה, יוצא היום באמירה מפתיעה ביחס למהלכים האחרונים של S&P ■ מסביר: "המציאות היא שהשווקים הגלובליים לא סומכים על גוש האירו בכלל"

שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שוובלה, יוצא היום (ג') באמירה מפתיעה ביחס למהלכים האחרונים של S&P - שיצאה בשלל אזהרות מהורדות דירוג למדינות אירופה וקרן החילוץ - ומציינת כי "מדובר באזהרות טובות", שייאלצו את מנהיגי היבשת לפעול לפיתרון משבר החוב.

יממה בלבד לאחר פגישתם של קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת סרקוזי, במסגרתה ניסו השניים לקדם מספר פתרונות לטיפול במשבר - מכנה שוובלה את אזהרות S&P כ"מהלך מעודד ביותר" לקראת מציאת פיתרון למשבר, בפסגת מנהיגי אירופה שתתקיים ב-8-9 בדצמבר.

"המציאות היא שהשווקים הגלובליים לא סומכים על גוש האירו בכלל", אמר שוובלה בנאום היום. לדבריו, אזהרות S&P יעודד את מנהיגי אירופה "לקיים את התחייבויותיהם, ולנקוט בצעדים הנדרשים כדי להשיב את אמון העולם באירופה".

דבריו של שוובלה נאמרים לאחר שגם היום, יצאה S&P באזהרה כי תחתוך את דירוג האשראי המושלם ("AAA") של קרן החילוץ האירופאית. זאת, לאחר שאתמול הזהירה מהורדת דירוג של כלל כלכלות אירופה, כולל גרמניה וצרפת.