"פיתרון באירופה? נדרשות רק התאמות קטנות כדי להשיגו"

מסמך שהודלף ל-Dailymail חושף: הרמן ואן-רומפוי, נשיא האיחוד האירופי, סבור כי נדרשים מאמצים קטנים כדי להגיע להסכמות על הרפורמות הכלכליות באירופה

ניתן להגיע לפיתרון מהיר למשבר החוב בגוש האירו בלי לשנות את אמנת האיחוד האירופי, כך עולה מדיווח שהודלף היום (ד') ל-Dailymail. מהדיווח עולה כי נשיא האיחוד האירופי, הרמן ואן-רומפוי, ציין כי נדרשות רק "התאמות קטנות" באמנת האיחוד האירופי כדי להוביל לפיתרון למשבר.

דעתו של ואן-רומפוי מודלפת לתקשורת על רקע פסגת קברניטי אירופה שצפוייה להתקיים מחר ולהימשך כיומיים, במסגרתה ידונו המנהיגים על הדרכים לפיתרון המשבר. בין היתר, צפויים המנהיגים לדון בהקמתו של איחוד פיקאלי, אשר יאפשר פיקוח של כלכלות אירופה ה"חזקות" על אלה ה"חלשות".

על פי ואן-רומפוי, ניתן להגיע להסכמה על הרפורמות הנדרשות על בסיס קונצנזוס בקרב כל 27 מדינות האיחוד, מבלי לשנות בפועל את אמנת האיחוד האירופי הקיימת. ואן-רומפוי, שינהל את פסגת המנהיגים מחר, טוען כי בדרך זו ניתן להגיע להסכמה במהירות וביעילות.

עוד עולה מהדיווח כי ואן-רומפוי תומך בהסכמות עליהן הגיעו קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת סרקוזי כי מדינות שיציגו יחס גירעון-תוצר של מעל 3% או יחס חוב-תוצר של מעל 60%, יחוייבו לנקוט בצעדים לאיזון התקציב הממשלתי בטווח הבינוני.