כצפוי: ה'פד' השאיר את הריבית, אין תוכנית רכישות שלישית

הציפיות בארה"ב לתוכנית רכישות שלישית עליה יכריז בן ברננקי, יו"ר ה'פד', התנפצו ■ ה'פד' ימשיך עם תוכנית "טוויסט" ■ "הכלכלה התרחבה קלות, על אף האטה כלשהי בצמיחה העולמית"

הערב התפרסמה החלטת הריבית החודשית של הפדרל ריזרב, לאחר סיום ישיבת ועידת השוק הפתוח של הבנק (FOMC), ממנה עולה כי הוא החליט להשאיר את שיעורה על כנה - שיעור אפסי של 0%-0.25%. הצהרתו של ה'פד' גורסת כי "הכלכלה התרחבה קלות, על אף האטה כלשהי בצמיחה העולמית". ה'פד' החליט עוד כי לא ישנה את מדיניות הריבית שלו עד שנת 2013.

עוד עולה מהחלטתו של ה'פד' כי תוכנית "טוויסט" לא תשתנה, אולם האכזבה הגדולה מגיעה מכך שלא הוכרזה תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3). השווקים, אשר ציפו להכרזה על תוכנית כזו, כדי להאיץ את תנועת ההון בשווקים וללחוץ את הריביות במשק האמריקני כלפי מטה, מגיבים בירידות.

עם זאת, בהודעה ישנה רמיזה כי הדלת נשארת פתוחה להקלות נוספות בשנה הבאה, לאור המצב הקשה בשווקי העולם.

ההצבעה על הריבית עברה ברוב של 9 לעומת מתנגד אחד, כמו בפגישה בחודש שעבר, כאשר ראש שלוחת ה'פד' בשיקאגו, צ'ארלס אוונס, היה המתנגד היחיד.

"ועדת השוק הפתוח ממשיכה לצפות לקצב צמיחה כלכלית מתון ברבעונים הקרובים, ומצפה לירידה הדרגתית בשיעור האבטלה", נאמר בהודעת ה'פד'. "הועדה גם מצפה שהאינפלציה תתייצב ברבעונים הקרובים. עם זאת, הועדה תמשיך לתת תשומת לב קרובה להתפתחות האינפלציה".