הבורסה סגרה יום נוסף בעליות; מניית טבע זינקה ב-3.3%

היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט ■ לקראת השנה החדשה: הכלכלנים צופים זינוק של 9% במעו"ף ■ מנכ"לית לאומי גליה מאור ומנכ"ל טבע שלמה ינאי הודיעו על פרישה

גם יום המסחר השני לשנת 2012 בבורסת המניות ברחוב אחד בתל-אביב (ב') נסגר בעליות שערים. זאת, על רקע אווירה חיובית בבורסות אירופה. המסחר בשוק המקומי מתאפיין גם היום במחזורים נמוכים במיוחד, בהיקף של כ-932 מיליון שקל - כ-90 מיליון שקל מתוכם במניית טבע, אשר הודיעה היום על פרישתו הצפויה של המנכ"ל שלמה ינאי. נזכיר כי בוול סטריט לא יתקיים מסחר היום וגם בלונדון הבורסה סגורה.

בשבוע המסחר הקרוב ימשיכו להגיב המשקיעים לחדשות מכיוון אירופה, כשהחדשות האחרונות הגיעו מכיוון איטליה, שם הצליחה ביום ה' הממשלה לגייס 7 מיליארד אירו במכירת אג"ח ל-3 שנים, אג"ח ל-7 שנים ול-10 שנים. התשואות על אגרות החוב של איטליה ירדו למתחת ל-7% ונקבעו על 6.98% לעומת התשואה שנרשמה בנובמבר של 7.56%. היום, בכל אופן, פתחו הבורסות ביבשת הישנה בעליות חדות בהובלת מדד הדאקס הגרמני.

ומה צופנת בחובה שנת 2012 לבורסה? בבנק הפועלים העריכו בסקירתם השבועית כי הידרדרות נוספת במשבר החוב באירופה עלולה לפגוע בשוק הישראלי ב-2012, וציינו כי הם לא רואים בשלב זה שינוי במגמה בת"א וכי התנודתיות הנובעת מעצבנות וחששות תישאר מנת חלקה של הבורסה גם בפתיחת השנה החדשה.

בהסתכלות לטווח הארוך, ולאחר שהשיל מערכו כמעט 20% השנה, חוזים הגופים הפיננסים עלייה של 9% למדד המעו"ף בשנת 2012. בתי ההשקעות מעריכים כי ב-2012 תירשם התאוששות מהמפולת, אך הם לא צופים ראלי משמעותי, כמו זה שראינו בשנת 2009, לאחר משבר 2008. (צפו בסקר "הכסף הגדול" של "גלובס")

ינאי ומאור פורשים

טבע ריכזה עניין לאחר הודעתו של מנכ"ל החברה, שלמה ינאי, כי יפרוש מתפקידו במאי או יוני השנה. ינאי מונה למנכ"ל החברה במארס 2007, והחליט לפרוש מתפקידו לאחר 10 שנים כמנכ"ל של מכתשים אגן ולאחר מכן של ענקית התרופות. את ינאי יחליף ד"ר ג'רמי לוין, בכיר לשעבר בחברת התרופות בריסטול מאיירס.

מנית כיל המשיכה לרכז עניין היום לאחר שהממשלה אישרה אמש בישיבתה השבועית את ההסכם אליו הגיע משרד האוצר עם כיל, במסגרתו תשלם החברה כ-3 מיליארד שקל כדי לממן את שיקום ים המלח, והתמלוגים שהיא משלמת למדינה יעלו ל-10%. בהחלטת הממשלה תמכו 21 שרים ו-2 התנגדו.

חברת טאו שהייתה אמורה לקיים אסיפה של בעלי אגרות החוב אמש, הצליחה לדחות אותה לאחר שאיש העסקים אילן בן דב, בעל השליטה בחברה, העביר לנציגות בעלי האג"ח מכתב חתום מטעמו ובו הסכמה עקרונית למתווה שהוסכם בין טאו לנציגות. בעקבות המכתב, הנציגות הסכימה לדחות את האסיפה שזומנה ליום ראשון, בכשבועיים. "בן דב מבקש להבהיר כי הוא מסכים לתנאים המסחריים הכלולים בהסכם", נכתב בדיווח של טאו לבורסה. "זאת, בכפוף להגעה להסדר עם הנושים המובטחים".

מניית בנק לאומי הייתה במוקד היום לאחר שאמש הודיעה מנכ"ל הבנק גליה מאור כי היא פורשת מתפקידה במהלך הרבעון השני של 2012."עתה, לאחר שההנהלה סיימה את הכנת תכנית העבודה הרב שנתית וכאשר אני בטוחה ביכולת הצוות הקיים ליישם ולבצע את התכנית בהצלחה, בשלה בי ההחלטה לסיים את תפקידי" מסרה מאור בהודעה שפרסמה. כתגובה להודעה זו זינקה המניה של לאומי אמש בכ-2.2%. (לסיפור המלא).

חברת אורכית דיווחה היום לבורסה כי בעלי אגרות החוב של החברה (סדרה א') הסכימו לדחות בשבוע, עד ה-8 בינואר, את כוונתם להגיש בקשת פירוק לחברה. במהלך הימים הקרובים תנהל ההנהלה מו"מ אינטנסיבי מול בעלי האג"ח במטרה להגיע להבנות.

חברת אפריקה הודיעה אמש כי היא מוציאה לפועל תוכנית לרכישה עצמית של אגרות חוב בהיקף משוער של כ-1 מיליארד שקל. בדיווח שהוציאה החברה לבורסה היא מציינת כי הדירקטוריון אישר להמשיך תוכנית רכישה מ-2010, במסגרתה רכשה החברה ב-2011 אג"ח מסדרה כ"ו בהיקף כולל של כ-83 מיליון שקל, ואג"ח מסדרה כ"ה בהיקף של כ-1.08 מיליארד שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]