נאמן: אף שהחוק מתיר - לא הגשתי אף מועמד לבחירה לשופט

שר המשפטים נשאל על עמדתו בנוגע לחוק לשכת עורכי הדין - והשיב: "כיוון שאני יו"ר הוועדה לבחירת שופטים, אינני רוצה להתערב בשאלות הנוגעות לה"

התבטאות ראשונה של שר המשפטים יעקב נאמן מאז החל גל הביקורת על החקיקה נגד מערכת המשפט: "אני לא מבקש זכות שתיקה בגלל סעיף בתקנון, אלא כי בין שאר תפקידיי אני יו"ר הוועדה לבחירת שופטים, ואיני רוצה להתערב בשאלות הנוגעות לה כשאני אמור להחליט במינויי שופטים", אמר היום (ד') שר המשפטים בכנסת, בתשובה לשאילתה של ח"כ דב חנין (חד"ש) בנוגע לעמדתו על הצעת חוק לשכת עורכי הדין.

הצעת החוק בעניין נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים אושרה שלשום (ב') בוועדת החוקה. על-פי החוק תשונה שיטת הבחירות של נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים - דבר המחייב את הלשכה לבחור מחדש את נציגיה לוועדה.

חנין ביקש מנאמן להבהיר את עמדתו בנוגע להצעה שבה הוכנס סעיף רטרואקטיבי ובוטלו בחירות בדיעבד, "דבר שלא קרה מעולם בישראל ולמיטב בדיקתי בעולם", לדברי חנין.

נאמן השיב כי החליט מיום כניסתו לתפקיד לא להיפגש עם אף מועמד מראש אלא לשמוע את חוות-דעת הוועדה. "יתרה מזאת", המשיך נאמן, "למרות שהחוק מתיר זאת - לא הגשתי אף מועמד לבחירה לשופט. אביע את דעתי לאחר שהנושא לא יעמוד על סדר יומה של הוועדה שתתכנס ביום שישי הקרוב. אני בין המחמירים ולא בין המקלים בנושא ניגוד עניינים".