מורגן סטנלי: "הקלה כמותית בארה"ב צפויה ביוני 2012"

כלכלן ראשי בבנק: "הנתונים החזקים נובעים מהירידה במחירי האנרגיה והתפוגגות השפעת האסון ביפן, הרוח הגבית הזו תיחלש והצמיחה תאט ל-2% ב-2012" ■ "הקלה כמותית צפויה בהיקף של 500-750 מיליארד ד' בין מארס ליוני השנה"

"מצב הכלכלה האמריקנית במחצית הראשונה של 2012 יאלץ את הפדרל ריזרב לנקוט בסיבוב נוסף של הקלה כמותית", כך מעריכים במורגן סנטלי שצופים כי הכלכלה תאט באופן דרמטי עוד השנה. "הפד צפוי לרכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 500-750 מיליארד דולר, בין מארס ליוני השנה", סבורים כלכלני הבנק.

כלכלני מורגן סטנלי לא מתרגשים מאוד מנתוני המאקרו החיוביים שפורסמו לאחרונה וסבורים כי מקורם בירידת מחירי האנרגיה וכמו כן גם בהיחלשות אפקט הזעזוע שנגרם לכלכלה הגדולה בעולם מרעידת האדמה ביפן והאסון הגרעיני בעקבות הצונאמי שפקד את יפן בחודש מארס 2011.

להערכת וינסנט ריאינהרט, הכלכלן הראשי של הבנק, כשתיחלש הרוח הגבית שמצויה במחירי האנרגיה היורדים ובהתאוששות מהאסון ביפן, הצמיחה האמריקנית צפויה להאט לקצב של 2% בשלבים המוקדמים של 2012.

לאחר שאותם גורמים חיוביים יתחילו להתמסמס והכלכלה האמריקנית תיחלש, צופים בבנק ההשקעות כי הפדרל ריזרב יאלץ להוריד עוד יותר את תחזיות הצמיחה והאינפלציה. "הורדת התחזיות עשויה להיות מספיקה כדי לשכנע את ועדת השוק הפתוח של ה'פד' לנקוט בפעולה כדי להגן על שני האלמנטים החשובים ביותר מבחינתם - מצב התעסוקה והיציבות במחירים", מעריכים.

"הפדרל ריזרב לא צפוי לפעול באופן מכריע ומהיר בשל המחלוקות סביב עניין ההקלה הכמותית", מעריכים כלכלני הבנק. עם זאת, הערכה של מורגן סטנלי היא כי המאבק בין התומכים למתנגדים ימשיך עד אשר כולם יווכחו לדעת שנחוץ סבב נוסף של הקלה כמותית וזה יקרה בין מארס לחודש יוני השנה.