ח"כ אחמד טיבי מסביר: "השהידים שציינתי נהרגו ולא הרגו"

ח"כ טיבי שדבריו חוללו סערה אמר היום: "מישהו עשה מעשה נבלה בעריכת הווידאו; לא ציינתי שום שם של מפגע שביצע מעשה התאבדות, משום שאני מתנגד לכך"

יום אחרי הסערה שעורר בהתבטאותו בכנס "יום השהיד הפלסטיני", מנסה ח"כ אחמד טיבי להבהיר את כוונותיו. "יש בורות ישראלית לגבי המילה 'שהיד'", אמר. "כל שמות השהידים שציינתי, ואשר נפלו בעריכת קטע הווידאו, נהרגו על ידי הכיבוש - ולא הרגו".

"לא ציינתי שום שם של מפגע שביצע מעשה התאבדות, משום שאני מתנגד לכך", הדגיש טיבי. "מישהו עשה מעשה נבלה בעריכת הווידאו. הסרטון שעלה ברשת נועד להפחיד את הציבור בישראל. אין אדם שדוחה פיגועי התאבדות כפי שאני עשיתי בעבר והיום. נעשה נגדי מעשה נבלה עיתונאי-פוליטי ממדרגה ראשונה". לדבריו, "אין עם שלא מעלה על נס את החללים שנפלו תוך כדי שחרור. כולם מכירים את הביטוי 'טוב למות בעד ארצנו'".

"מנהלים נגד קמפיין"

על רקע הרחקתו השבוע מן הכנסת, בגלל "נאום האינסטלציה" נגד ח"כ אנסטסיה מיכאלי, אמר ח"כ טיבי: "מנהלים נגדי קמפיין, אני רגיל לקמפיינים השליליים האלה".

אמש פורסמו דבריו של טיבי על ידי הארגון "מבט לתקשורת פלסטינית" (PWA), שעוסק בניתוח כלי התקשורת הפלסטיניים."בהיסטוריה של העמים ובמאבקיהם השהיד הוא התפארת", מתועד ח"כ טיבי אומר בכינוס של הרשות הפלסטינית. "אין ערך נעלה יותר מאשר השהאדה (המוות למען אללה). השהיד הוא אשר פורץ את הדרך ומשרטט בדמו את הדרך לחירות ולשחרור. השהיד הוא סמל המולדת. ברכות לאלפי השהידים במולדת ובניכר וברכות לשהידים שלנו ושלכם בתוך הקו הירוק - אלה שהכובש רצה שיכנו אותם מחבלים, בעוד שאנו אומרים כי אין דבר נעלה יותר מאלה שמתו למען המולדת".