טורקיה מאיימת: "נגיב בשורה של צעדים נגד צרפת"

(עדכון): גובר הזעם בטורקיה בעקבות אישור החוק ע"י הסנאט הצרפתי אתמול ■ הצבעת הסאט שולחת את הצעת החוק לנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי שכבר הודיע כי יחתום על הצעת החוק ויביא לאישורה

המתיחות בין טורקיה לצרפת מחמירה; הסנאט בצרפת אישר אתמול (ב') את הצעת החוק שעוררה את זעמה של טורקיה, חוק האוסר כל הכחשה ציבורית של שואת הארמנים.

"החלטנו על שורה של צעדים שבכוונתנו ליישם במקרה והצעת החוק תאוש, שלאף אחד לא יהיה שמץ של ספק באשר לכוונות של טורקיה להגיב", אמר שר החוץ הטורקי. עוד אמר כי "טורקיה של היום אינה טורקיה של 2001" (בעת שהפרלמנט הצרפתי הכיר בפשעים נגד הארמנים כרצח עם). "אם מישהו חושב שטורקיה תאיים בסנקציות ולאחר מכן תיסוג, לא מכיר את טורקיה", אמר במסר מאיים על צרפת.

נזכיר כי מאז עלתה הצעת החוק לבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי ואושרה בדצמבר, אטורקיה בתגובה להצבעה על הצעת החוק כי זוהי דוגמה להתנהגות בלתי אחראית.

בצרפת כבר קיים חוק האוסר את הכחשת שואת היהודים במלחמת העולם השנייה, הכחשה כזו עלולה לעלות בשנת מאסר אחת או קנס בעלות של 45 אלף אירו, אותו עונש יוחל כעת גם על הכחשת שואת הארמנים, ע"פ החוק החדש בצרפת.

הצבעת הסאט אתמול שולחת את הצעת החוק לנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי שכבר הודיע כי יחתום על הצעת החוק ויביא לאישורה.

טורקיה מכחישה ומתנגדת למונח רצח עם בכל הקשור לארמנים בטענה כי המוני הארמנים נהרגו בקרבות עקובים מדם בין הטורקים לארמנים בתקופת האימפריה העותמנית.

לאחר שעלתה הצעת החוק בפרלמנט הצרפתי בחודש דצמבר אמר ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, כי טורקיה בוחנת את יחסיה עם צרפת, אנקרה החזירה את השגריר מפריז והקפיאה את קשריה המסחריים עם צרפת באיחוד האירופי. סרקוזי אמר בתגובה כי צרפת אינה צריכה את האישור של אף גורם חיצוני כדי לקבוע את מדיניותה.

לפני המתיחות הדפלומטית בין טורקיה לצרפת, היחסים המסחריים בין המדינות הוערכו בכ-13.5 מיליארד דולר, כך על פי נתוני טורקיה.