הפינגטון: "התעלפתי מתשישות דיגיטלית ושברתי הלסת"

דיווח מוועידת הטכנולוגיה והאינטרנט DLD, במינכן, גרמניה ■ מייסדת אתר הבלוגים "הפינגטון פוסט": "אני ממש לא רוצחת העיתונים; העיתונות לא מתה"

"אם תסתכלו על כל ההישגים שלנו בטכנולוגיה, מה שבאמת חסר לנו זו חוכמה". כך אמרה היום (ג') אריאנה הפינגטון, מייסדת אתר הבלוגים "הפינגטון פוסט" שנרכש לפני כשנה על ידי AOL. ל"הפינגטון פוסט" יש כיום 35 מיליון גולשים (יוניק יוזרס) בחודש, 2 מיליון יותר מאשר לאתר של "ניו-יורק טיימס".

בנאום בפני באי ועידת DLD במינכן דיברה הפינגטון על חשיבות החוכמה, האמון, האמפתיה וגם היכולת להתנתק מהעולם הדיגיטלי.

בהקשר של החוכמה, אמרה הפינגטון: "האינטרנט נתן לנו טונות של מידע, אבל לא מספיק חוכמה. אנחנו מוצפים באנשים מבריקים עם תארים מאוניברסיטאות יוקרתיות שמקבלים החלטות איומות ונוראיות. היינו בעידן הטיפש עשרה באינטרנט, נשארנו ערים מאוחר מדי כל לילה ואכלנו יותר מדי אבל עכשיו אנחנו מסתכלים על הרשת בצורה בוגרת יותר ומחפשים בה חוכמה ומשמעות".

בנוגע לאמון היא הוסיפה: "יש משבר עולמי בתחום זה, אנשים בוטחים יותר בחבריהם מאשר בממשל. והייתי באמת רוצה שמישהו ימציא פיתוח טכנולוגי שיעלה בועות בזמן אמת מעל ראשי הפוליטיקאים, בכל פעם שהם משקרים או מסלפים את האמת. בבועות יופיעו העובדות הנכונות".

מכאן עברה הפינגטון לדבר בשבחי הניתוק: "אנחנו צריכים ללמוד גם להתנתק, כי יש מיליארדי אנשים ברשת ואם לא נתנתק אנחנו אבודים. אכלתי פעם עם גבר שסיפר לי שישן רק 5 שעות בלילה האחרון, ואני חושבת: אם היית ישן 6 אולי ארוחת הערב הזו הייתה קצת יותר מעניינת. נשים מבינות יותר מגברים את חשיבות השינה, כך שאם לליהמן ברדרס היו גם סיסטרס, אולי הם היו עדיין בסביבה... מישהו צריך להמציא GPS לנשמה, מכשיר שיידע לכוון אותנו לנתיב הנפשי הנכון בכל רגע, בשבילי זו השינה והיוגה".

הפינגטון דיברה גם על הצורך להילחם בפחדים: "אנחנו צריכים להגביר דרמטית את האמפתיה שלנו, מתנהל מרוץ קשה מול מוח הלטאה שלנו וכל הפחדים הראשוניים. אם נעשה זאת ונחזיר את האמון, נוכל להתמודד עם כל האתגרים שעומדים בפנינו ונעשה זאת ביתר מחויבות וגם, עם יותר שינה".

בשלב זה, החל שלב השאלות. הנה כמה מהן.

- איך חווית את השנה, לאחר הרכישה על ידי AOL?

"זו הייתה שנה מדהימה, פתאום יכולתי לעשות בצורה מואצת כל מה שרציתי כל השנים. גייסתי מאות עיתונאים, הרחבתי את תחומי הסיקור שלנו, כולל מדור גירושין, כי נישואים באים והולכים אבל גירושין הם לנצח. השקנו גם מדור חתונות, רק כדי להוכיח שאנחנו לא ציניים. כמו כן, ניצלנו את השנה האחרונה להתפשטות גלובלית ואני מאמינה שנגיע גם ליוון, ארץ הולדתי".

- האם את מסכימה להגדרה, שאת למעשה רוצחת העיתונים?

"ממש לא, זה לא פרינט או אונליין, בעתיד הנראה לעין העיתונים ישרדו. משהו באנושיות שלנו נמשך לעיתון הכתוב, לעלעול בעמודים. הרבה עיתונים שלא התפתחו מתו, כי הם לא צברו נוכחות אונליין אבל זה לא אומר שהעיתונות כולה מתה".

- איך מישהי כמוך, עם שלושה אייפונים ושני אייפדים, יכולה בכלל להתנתק מהעולם הדיגיטלי?

"זה בדיוק העניין, אני מדברת כמכורה, לכן כדאי להקשיב לי. הגעתי למצב בו התעלפתי מתשישות דיגיטלית, ראשי הוטח בשולחן, שברתי את עצם הלסת ונזקקתי ל-5 תפרים. כנראה שאנשים כמוני זקוקים למכה חזקה באמת כדי להתנתק. כמה אנשים ישנים עם האייפד והאייפון ליד המיטה? אף פעם אל תעשו את זה. כי אם תתעוררו בטוח תתפתו להציץ בהם. אתם חייבים להתנתק, בעיקר נשים, שלהן יש תמיד בראש את הקול של השותפה לדירה המעצבנת, שמבקרת אותן כל הזמן".

- לגברים אין קול כזה בראש?

"יש להם, אבל הם מסוגלים להשתיק אותו וללכת לצפות במשחק כדורגל".