סוף טרגי: מת התינוק בן ה-4 חודשים שעבר התעללות לכאורה

גופתו של התינוק תועבר לנתיחה שלאחר המוות במכון לרפואה משפטית באבו-כביר, זאת כדי לנסות ולדלות פרטים נוספים על נסיבות מותו ועל הפגיעות שהתגלו בגופו

בבית-החולים "שיבא" בתל-השומר מת הבוקר (א') התינוק בן ה-4 חודשים, שעל-פי החשד נפל קורבן להתעללות מצד הוריו.

אביו ואמו של התינוק, המוחזקים עדיין במעצר בחשד להתעללות בילדיהם, הובאו על-ידי השוטרים לבית-החולים כדי להיפרד מבנם. על-פי הסיכום בין סנגורם עו"ד ציון אמיר למשטרה, ההורים ישוחררו ממעצר כדי להיות נוכחים בהלוויתו של בנם. טרם ברור מתי תתקיים ההלוויה.

גופתו של התינוק תועבר לנתיחה שלאחר המוות במכון לרפואה משפטית באבו-כביר, זאת על מנת לנסות ולדלות פרטים נוספים על נסיבות מותו ועל הפגיעות שהתגלו בגופו שלו ושל אחותו. מצב התינוקת התאומה השתפר והוא מוגדר טוב ויציב, והיא עדיין מאושפזת בבית-החולים.

כעת, לאחר שנקבע סופית מותו של התינוק, ייתכן כי ההורים יואשמו בסעיף של הריגה ולא רק בסעיפי תקיפת קטין והתעללות. עם זאת, החקירה במשטרה עדיין לא העלתה ראיות חותכות המצביעות על התעללות מצד ההורים.

ביום חמישי האחרון קבעו מומחים בבית-החולים כי התינוק נמצא במצב של מוות מוחי. לאורך סוף השבוע קיוו ההורים לנס ולא הורו על ניתוקו ממכונות, זאת למרות שהרופאים סברו כי אפסו הסיכויים להצילו.

מחר (ב') ייפגשו בני משפחותיהם של ההורים עם גורמי הרווחה כדי לדון בעתידה של הפעוטה שנותרה בחיים מבין התאומים, המאושפזת עדיין בבית-החולים אך מצבה משתפר מיום ליום. "אין טעם להשאיר אותה בבית-החולים", אמרו קרובי משפחה והוסיפו: "נושא האפוטרופסות על הילדה לא נידון עד כה. זו החלטה של ההורים ושלהם בלבד".

חקירתם של ההורים נמשכה במהלך סוף השבוע, ובני משפחה נוספים נחקרו בפרשה. ההורים ממשיכים לטעון כי לא הפעילו אלימות או כוח כלפי ילדיהם, ומחפשים מקרים דומים שקרו בארץ ובעולם בהם הורים הואשמו בהתעללות, אולם בהמשך התברר כי הילדים סבלו ממחלות נדירות.