ברזילי: "העיסוק בתלונה שהוגשה נגד אלשיך חורג ממידתו"

ראש לשכת עורכי הדין מתכוון להקים ועדה מיוחדת, שתבחן מהם כללי ההתנהלות הראויים במקרה שהלשכה מגישה תלונה נגד שופט לנציב תלונות הציבור על שופטים

ראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי, מתכוון להקים ועדה המורכבת מנציגי השופטים ונציגי לשכת עורכי הדין, שתבחן מהם כללי ההתנהלות הראויים במקרה שהלשכה מגישה תלונה נגד שופט לנציב תלונות הציבור על שופטים.

זאת, לאור הביקורת שהטיחה הנהלת בתי המשפט במחוז תל-אביב בלשכה, בעקבות התלונה שהגיש ועד המחוז בשבוע שעבר נגד השופטת ורדה אלשיך, בפרשת הפרוטוקול המשופץ לכאורה שנחשפה ב"גלובס".

הבוקר (ג') שיגרו עשרות עורכי דין בכירים, חלקם מופיעים תדיר באולמה של השופטת אלשיך, מכתב תמיכה בשופטת, שהועבר לברזילי ולמנהל בתי המשפט, משה גל. בתשובתו למכתב רומז ברזילי כי עצומת התמיכה מפריעה לבירור התלונה על-ידי הנציב.

"העיסוק בתלונה שהוגשה בעניינה של השופטת אלשיך חורג ממידתו בשלב זה", כתב ראש הלשכה. "אם עורך דין חש נפגע משופט, הנהלים קובעים כי ייערך בירור אצל נציב התלונות על שופטים. התערבות הלשכה צריכה להיעשות כדי להבטיח שהנושא מטופל כראוי, כדי לשמור על האינטרסים של כלל חברי הלשכה".

עוד כותב ברזילי כי "מחויבות הלשכה כלפי חבריה וכלפי מערכת המשפט צריכה להבטיח את הטיפול הנכון והראוי בתלונה, ומאידך לשמור על כבודה של מערכת המשפט, שהיא נחלה משותפת לשופטים ועורכי דין כאחד. מערכת המשפט יקרה לכולנו, וכדי לשמור על אמון הציבור בה, עלינו, עורכי הדין והשופטים, לגלות אחריות ראויה עד לבדיקת התלונה לפרטיה".