עלו לגמר: מקאן ובאומן בשלב הסופי של מכרז ביטוח ישיר

גלר-נסיס ושלמור-אבנון-עמיחי קיבלו הודעה כי הם מחוץ למירוץ ■ ב-2011 עמד תקציב הפרסום של ביטוח ישיר על 26.4 מיליון דולר במחירי מחירון

המכרז על תקציב הפרסום של ביטוח ישיר מגיע לישורת האחרונה: ל"גלובס" נודע כי סמנכ"ל השיווק של החברה, רענן סעד, הודיע ביום חמישי האחרון למקאן-אריקסון ולבאומן-בר-ריבנאי כי הם שני המשרדים שהגישו את הפרזנטציות הטובות ביותר, וכי ההכרעה בין שניהם תתקבל בימים הקרובים.

משרדי הפרסום גלר-נסיס ושלמור-אבנון-עמיחי (המחזיק כיום בתקציב והציג אף הוא פרזנטציה) קיבלו הודעה כי הם מחוץ למירוץ.

שלא לייחוס סיפרו מקורבים לביטוח ישיר כי גם מקאן וגם באומן הציגו פרזנטציות ברמה מקצועית גבוהה ביותר, והמירוץ ביניהם צמוד. בביטוח ישיר ביקשו לראות שוב את הפרזנטציות, וייתכן כי המשרדים יתבקשו להציגן שוב.

כפי שנחשף ב"גלובס", ביום חמישי התקבלה הכרעה בנוגע לזוכה במכרז המתחרים ב-AIG. על-פי ההחלטה, תטפל בתקציב קבוצת אדלר-חומסקי, כשבפועל מי שיוביל את הניהול תהיה החברה-הבת LEAD.

לאורך כל המכרז שמרו באדלר-חומסקי על עמימות בנוגע לשאלה לגבי מי יהיה אחראי על התקציב במקרה שהקבוצה תזכה. יש להניח כי בקבוצה ביקשו לראות האם ב-AIG יהיו מסוגלים ללכת על החלטה מקצועית גרידא, שבה יושם משרד LEAD בקדמת הבמה, או שהאגו יישחק והצורך להציב חזית של משרד גדול תכריע, ואז יושם אדלר-חומסקי בקדמת הבמה.

המכרזים של ביטוח ישיר ו-AIG עוררו עניין רב בענף הפרסום בשבועות האחרונים. מדובר בתקציבים גדולים, עתירי טלוויזיה, שנמצאים באוויר לאורך כל השנה. חשיבות נוספת לגביהם היא העובדה שהם מאפשרים מוטת כנפיים קריאטיבית למי שמטפל בהם.

המכרז הראשון שפורסם היה של AIG. החברה, שעבדה שנים ארוכות עם משרד הפרסום זרמון-גולדמן, הפסיקה את ההתקשרות עמו ובחרה להזמין להתמודד במכרז את משרדי הפרסום ברוקנר-נטע-יער, ראובני-פרידן וקבוצת אדלר-חומסקי. בביטוח ישיר הביאו לקיצה את ההתקשרות עם משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, זאת על רקע שינויים ניהוליים שעבר המשרד בשנה האחרונה ומשבר קשה שפקד אותו. בביטוח ישיר בחרו לפנות למקאן אריקסון, באומן-בר-ריבנאי וגלר-נסיס. בהמשך, לאור בקשתם של ראשי שלמור-אבנון-עמיחי להציג אף הם פרזנטציה, אפשרו להם בביטוח ישיר לעשות זאת.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, היקף תקציב המותג ביטוח ישיר עמד ב-2010 על 21.6 מיליון דולר (במחירי מחירון). בשנת 2011 גדל התקציב ועמד על 26.4 מיליון דולר (במחירי מחירון).

תגובת ביטוח ישיר לא נמסרה.