בחירת מנכ"ל בנק לאומי - בשבוע הבא

המועמדים המובילים: רקפת רוסק-עמינח ורוני חזקיהו ■ גליה מאור תעזוב את תפקידה ב-1 במאי

גליה מאור צפויה לעזוב את תפקידה כמנכ"ל בנק לאומי ב-1 במאי. מאור (69) תשלים כמעט 17 שנים בתפקיד. עד מועד זה, בכוונת מאור לסיים את החפיפה עם המנכ"ל החדש.

ב-27 בפברואר יקיים בנק לאומי אירוע גדול בלונדון, לציון 110 שנים לקיומו. האירוע - שאליו הוזמנו רבים מהלקוחות הגדולים של הבנק - יהיה למעשה אירוע הפרידה של מאור. חודש לאחר מכן, ב-29 במארס, תציג מאור בפעם האחרונה את הדוחות הכספיים השנתיים של בנק לאומי, וזמן קצר לאחר מכן, תתחיל את החפיפה.

על תפקיד מנכ"ל בנק לאומי מתמודדים המפקח על הבנקים לשעבר, רוני חזקיהו, והמשנה הבכיר למנכ"לית לאומי וראש החטיבה העסקית, רקפת רוסק עמינח - אשר נהנית מתמיכתה של מאור. על פי הערכות, לעמדתו של יו"ר הבנק דוד ברודט יהיה משקל מכריע בקביעת זהות המנכ"ל.

ועדת האיתור למנכ"ל, שבראשה עומד ברודט עצמו, אמורה לסיים את דיוניה בסוף השבוע, ולהעלות לדירקטוריון הבנק לפחות שני מועמדים; רוסק עמינח וחזקיהו יהיו ביניהם. דירקטוריון לאומי יתכנס בשבוע הבא לשתי ישיבות בעניין, ביום א', 12 פברואר, וביום ג', 14 פברואר. 14 חברי הדירקטוריון (מאז התפטרותו של אהוד שפירא, יו"ר פסגות, לא נבחר במקומו דירקטור חדש) ידונו במועמדים, ויצביעו מי יהיה המנכ"ל הבא.

בדעת ברודט לסיים את הליך הבחירה עד סוף השבוע הבא. המועמד שייבחר, יצטרך לעבור בדיקת נאותות (PROPER&FIT) בבנק ישראל, שלפי הנהלים אמורה להסתיים תוך 60 יום, כך שהאישור יינתן עד 15 אפריל - לכל המאוחר.

המשימה הראשונה של המנכ"ל החדש תהיה לאייש שני תפקידי מפתח בבנק: ראש החטיבה העסקית והמשנה הבכיר למנכ"ל. כיום נושאת בשניהם רוסק עמינח, אך אם לא תיבחר למנכ"ל, היא תעזוב את בנק לאומי ואם תיבחר, ממילא יתפנו התפקידים.