"החלטה חיובית בקופקסון תזניק את טבע מעל רף ה-50 דולר"

האנליסט רוני גל מ-Bernstein Research ממליץ על ענקית התרופות טבע, ומסמן את התרופות המקוריות שיכולות להמשיך לתמוך במניה ובחברה

לאחר התאוששות של 28% במחירה של מניית טבע , מאז השפל שרשמה בספטמבר אשתקד, האם עוד יש לה לאן לשאוף? על השאלה הזאת מנסה לענות האנליסט ד"ר רוני גל מ-Bernstein Research. התשובה הקצרה היא שיש עדיין אפשרות לעליות, בעיקר על רקע מספר גורמים שעשויים להשפיע במהלך המחצית הראשונה של שנת 2012.

טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה ביותר, אך יש לה גם פעילות משמעותית בתחום התרופות המקוריות. הגורמים שיכולים להשפיע על המניה, שאותם מציין גל, מגיעים כולם מהתחום המקורי ולא מהגנריקה.

בראש ובראשונה מוזכר הקופקסון, שמיועד לטיפול בטרשת נפוצה. מכירות הקופקסון הגיעו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2011 לרמה של 2.89 מיליארד דולר, וב-2012 הן צפויות להגיע לשיא. לפי הערכות, הקופקסון אחראי ל-30%-50% מרווחי טבע. חברות מתחרות מנסות לפתח גרסה גנרית לקופקסון, וטבע נמצאת בהליכים משפטיים נגדן. גל סבור שהכרעה בנושא תתקבל לפני אמצע השנה. להערכתו, החלטה חיובית תאפשר למניה לחצות את רף 50 הדולרים. החלטה שלילית לדבריו "תפיל את המניה ל-40 דולר לפני שתתאושש שוב". הוא מעריך הצלחה של טבע במשפט בסבירות של 80%, אך מזכיר שזהו הסיכון המרכזי כרגע למשקיעי החברה.

תרופה אחרת שעשויה להשפיע על המניה, היא QNaze מתחום מוצרי הנשימה, שרשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) עשויה לאשר לשיווק לקראת סוף מארס. התרופה מיועדת לטיפול בדלקות אף אלרגיות, וגל מעריך שהסיכוי לאישור הוא גבוה, והיא יכולה להגיע למכירות שנתיות של 250-600 מיליון דולר בשיא.

התרופה השלישית שמוזכרת היא Nuvigil, שהגיעה לטבע כחלק מרכישת ספלון בשנה שעברה. התרופה מיועדת לטיפול בהפרעות ערנות, ונבחנת גם כטיפול נוסף לסובלים מהפרעה דו-קוטבית (Bipolar Depression). התוצאות של הניסוי אמורות להתפרסם לקראת חודש יוני. בהנחה שהתרופה תאושר ותשיג נתח שוק של 10%, הוא מעריך שהתרומה לרווח הנקי של טבע תהיה 7-20 סנט למניה. גל מציין שהדאגה הגדולה במקרה זה, היא שיש סיכון לכניסת תחרות גנרית לתרופה מחברת מיילאן כבר באפריל הקרוב. הוא מעריך שאם הניסוי יציג תוצאות חיוביות, טבע תהיה לחוצה להשיג פשרה עם מיילאן.

מחיר היעד: 23% מעל מחיר השוק

תרופה נוספת שהגיעה מספלון, היא Hydrocodone לטיפול בכאב. התרופה נמצאת בשלבי הניסוי האחרונים לקראת הגשת בקשה לאישור. גל מעריך את השוק שאליו התרופה פונה ב-4-5 מיליארד דולר, וצופה שהיא תהיה תרופה קטנה יחסית בקטגוריה.

הגורם האחרון שיכול להשפיע לטובה על מניית טבע, הוא ההכרה הגוברת בעומק הפייפליין המקורי של החברה. אמנם מדובר בעיקר בתרופות שיגיעו לשוק בעוד מספר שנים, אך גל מעריך שהנושא יתפוס בהדרגה יותר תשומת לב.

המלצתו למניית טבע היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 55 דולר - 22.7% מעל מחיר השוק. טבע נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 39.7 מיליארד דולר. החברה תפרסם את הדוחות ל-2011 ב-15 בפברואר (ד' הבא).