בקרוב: מיקרוסופט תציג גרסת בטא של מערכת ההפעלה חלונות 8

מיקרוסופט תכריז על מערכת ההפעלה החדשה במהלך תערוכת הסלולר MWC בברצלונה ב-29 בחודש הזה ■ יבוצע חיבור בין חלונות 8 לשירות הענן SkyDrive, וגם הצגה נוחה של תמונות ישירות מפליקר ופייסבוק

מיקרוסופט תבשר על גרסת הבטא של מערכת ההפעלה הבאה שלה, חלונות 8, במהלך תערוכת הסלולר MWC בברצלונה ב-29 בחודש הזה.

מיקרוסופט נתנה לגרסה המקדימה את השם "הדגמה לצרכנים" והיא כנראה תודיע, מתי משתמשים יוכלו להוריד בחינם גרסת ניסיון, לתקופה ארוכה, שתאפשר לבדוק את המערכת, לפני שזו תצא באופן רשמי, במהלך שנה זו.

חלונות 8 תציג ממשק שקיבל את השם Metro, המעוצב כקוביות המוצגות לרוחב. הקוביות מאפשרות גישה לתוך יישומים או לחלופין הן יכולות לתפקד כווידג'טים (מיני יישומים) המציגים מידע מסוים כמו מזג האוויר או תמונות. השימוש בממשק הזה נבנה במיוחד לתפעול באמצעות מסכי מגע, למשל, במחשבים נייחים או ניידים המגיעים עם מסך כזה וכמובן גם בטאבלטים. במיקרוסופט דאגו להגיד בעבר, שהממשק גם מותאם לשימוש באמצעי קלט קצת יותר מסורתיים, כמו מקלדת ועכבר.

עמוד הפתיחה של חלונות 8 גם השתנה, בניגוד לחלונות 7. מערכת ההפעלה, הנוכחית היום, כוללת תמונה של המשתמש וסיסמא, כאשר בגרסה 8 היא תציע מידע על השעה, מידע מהיומן וחיווי על מצב הודעות. מיקרוסופט תאפשר גם פתיחה של המחשב באמצעות סיסמה המורכבת מתמונה. פענוח הסיסמה הזו נעשה בלחיצה על מקומות שונים על-גבי התמונה, במקום הקלדה של קוד המורכב ממספרים או אותיות. כמובן שעדיין ניתן לבצע כניסה למחשב עם קוד רגיל.

מיקרוסופט גם תבצע חיבור בין חלונות 8 לשירות הענן SkyDrive, וגם הצגה נוחה של תמונות ישירות מפליקר ופייסבוק במערכת הזו בצורה חלקה.