צפו: כביש 2 - המהירות הופחתה ל-90 קמ"ש ליד המצלמה

סרטון שהועלה ביוטיוב מציג מלכודת: המהירות המותרת בכביש היא 100 קמ"ש, בקטע קצר של הכביש מופיע לפתע תמרור חבוי המורה על הפחתת המהירות ל-90 קמ"ש - בקטע זה מותקנת מצלמת מהירות

מלכודת המצלמות בכביש 2: סרטון שהועלה ליוטיוב מראה הטעיה ברורה, כאשר תמרור חבוי מסמן הורדת מהירות מפתיעה ללא כל סיבה הנראית לעין. המהירות המותרת בכביש היא 100 קמ"ש, בקטע קצר של הכביש המהירות יורדת לפתע ל-90 קמ"ש ומייד בקטע זה מותקנת מצלמת מהירות. הסרטון מראה כי לאחר שחוצים את המצלמה, המהירות חוזרת מייד ל-100 קמ"ש, כאשר הכביש חלק ותקין ולא הצריך הורדת מהירות מלכתחילה.

מהסרטון עולה כי השלט המוריד את המהירות נחבא ובקושי רואים אותו, כך שבקלות אפשר לפספס את הקטע הקצר שבו המהירות יורדת מ-100 ל-90 קמ"ש. האוטובוס שנראה בסרטון לא הבין כנראה את הסיבה להפחתת מהירות כאשר תנאי הדרך טובים ומאפשרים נסיעה ללא הפחתת מהירות, קיבל דוח לאחר שצולם בנסיעה במהירות מופרזת. מייד לאחר שחצה את המצלמה, המהירות חזרה ל-100 קמ"ש.

עשרות עמודי מצלמות צצו בחודשים האחרונה כמו פטריות אחרי הגשם בכבישים ובצמתים ברחבי הארץ, ואלה יאכלסו בחודשים הבאים עוד עשרות מצלמות. מרכז שליטה ארצי לתפארת הוקם בירושלים ושני בתי דין מיוחדים לתעבורה יטפלו במבול הדוחות שצפויה המערכת להפיק. מדובר במילה האחרונה בתחום טכנולוגיית האכיפה בעולם: מצלמות דיגיטליות סופר-מהירות עם רזולוציה גבוהה, שמקושרת בקשר נתונים אלחוטי למרכז בקרה, שאמור לשלוח את הדוחות לנהגים בתוך ימים ספורים (במקום חודשים).

התצלום מועבר באופן אוטומטי למרכז השליטה ובקרה, עוברת בקרה אנושית, ולאחר האישור - מופק הדוח. התהליך כולו נמשך 96 שעות, עד המשלוח לבית הנהג של דוח התנועה ותצלום העבירה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מצלמות האכיפה מהדגם הישן הוצאו משימוש. מיקומן של מצלמות האכיפה מהדגם החדש מוקמו בכבישים וצמתים מסוכנים עליהם הצביעו מחקרים טרם פריסתן. קרוב ל-20% מהסיבות לתאונות חמורות (קשות וקטלניות) נגרמות בשל מעורבות של עבירת מהירות מופרזת. במדינת ישראל, עבירת המהירות המופרזת מהווה 25% מכלל האכיפה של אגף התנועה על יחידותיו. המידע אודות מיקומן נגיש לציבור באתר הפייסבוק של אגף התנועה".