"קרן המטבע תתרום רק 13 מיליארד אירו לחילוץ של יוון"

על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, אם אכן זה הסכום שהקרן תתרום זה יגרום למתיחות בין מספר מדינות באירופה ■ דובר של הקרן: "עדיין לא קבענו סופית את מידת השתתפותנו בחילוץ"

לאחר שבמהלך השבוע סף המתיחות בין יוון לשאר מדינות אירופה שבר שיאים בעקבות דיווחים על כך שמספר מדינות באירופה שוקלות אפשרות לדחות את אישור החבילה עד אפריל, הגיעה אתמול הבשורה שהחבילה, קרוב לוודאי, תאושר ביום שני. אולם כעת מתחילה לצוץ בעיה בדמותה של קרן המטבע הבינלאומית, שעל פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, מתכוונת לספק רק 13 מיליארד אירו מתוך ה-130 מיליארד אירו.

על פי הדיווח, הסיבה העיקרית לכך הינה קריאות מתוך הקרן על כך שהיא מגדילה את החשיפה שלה למשבר החוב באירופה. אם אכן התרומה של קרן המטבע תהיה 13 מיליארד אירו, אז עלולה להיווצר מתיחות בין מספר מדינות באירופה שמחפשות דרכים להפחית ככל האפשר את מידת השתתפותן בחבילת הסיוע ליוון.

גורמים המקורבים לשיחות אמרו שהקרן אכן שוקלת לתרום רק כ-13 מיליארד אירו. משמעות העניין שמדינות האיחוד האירופי יצטרכו לתרום בעצמם קרוב ל-120 מיליארד אירו, גבוה משמעותית מהסכום שנדרשו לתרום אותו בחבילת הסיוע הקודמת שאושרה ליוון במאי 2010 ועמד על 80 מיליארד אירו.

דובר של קרן המטבע טען שאין עדיין החלטה לגבי גודל התרומה של קרן המטבע לחבילת החילוץ, וזה ייקבע במהלך פגישה של נציגי המדינות באיחוד האירופי במהלך פגישה שתתקיים מחר (א') ובפגישת שרי האוצר של האיחוד שתתקיים ביום שני - שבה יוחלט על מתן חבילת הסיוע ליוון. הדובר אמר גם שבפגשית שרי האוצר ישתתפו נציגים של קרן המטבע בדיונים.