UBS משיק ניהול הון בישראל: "הלקוח רוצה קרבה פיזית"

קספר ויליגר, יו"ר UBS: "אנחנו בנק במלוא מובן המילה בשוויץ, אבל אנחנו לא יכולים להיות הכל בכל מקום. ישראל היא מקום חשוב מאוד, ואנחנו רוצים להביא את המומחיות שלנו לכאן"

UBS השיק היום בכנס בתל אביב את פעילות ניהול ההון שלו בישראל בהשתתפות קספר ויליגר, יו"ר UBS, מי שכיהן בעבר כשר האוצר ושר ההגנה של שוויץ. ויליגר ציין כי "אנחנו מבינים שהצמיחה תבוא מאסיה והשווקים המתעוררים כי הצמיחה באירופה מוגבלת, ויצירת העושר קשה, ואנחנו מקווים שהיבשת תתייצב".

ויליגר הדגיש את חשיבות שוקי סין, הונג קונג, ברזיל, רוסיה וישראל ל-UBS כמנועי צמיחה עתידיים.

פטריק מולר, מנכ"ל חטיבת אפריקה וישראל ב-UBS, נשאל על חשיבות ישראל לבנק השוויצרי וענה כי "בישראל צמיחה טובה, ויש פה הון פנוי עם רגולציה טובה, וב-UBS רואים בישראל כמדינה חשובה".

קובי פיגנבוים, מנכ"ל UBS ישראל, ציין כי "הוכח שלקוחות רוצים קירבה פיזית לבנקאי שלהם על אף ההתפתחויות הטכנולוגיות, ולכן UBS, שזיהתה את ישראל כשוק חשוב, החליטה להעמיק את הפעילות שלה כאן. מה שקורה כאן הוא שגוף בסדר גודל כמו שלנו נכנס לניהול תיקים שקליים, ויש לנו תפיסת ניהול כסף משלנו. אנחנו לא מנהלים פה קרנות נאמנות, ואנחנו חופשיים לגמרי בבחירת ההשקעות שלנו".

- מדוע UBS לא רכשה פעילות קיימת?

מולר: "זו תמיד שאלה אם אתה רוצה לצמוח צמיחה אורגנית או באמצעות רכישות. הסיבה שלא רכשנו היא שאין בשוק חברה או בית השקעות שמתאימים לתפיסה שאנחנו רוצים להביא לישראל. אנחנו לא שוללים את זה על הסף, אבל כרגע זה לא על הפרק".

ויליגר נשאל על סקנדל הסוחר האנגלי, וענה כי "זה היה מאכזב מאוד אבל אנחנו לא מטאטאים מתחת לשולחן. יש חקירה של הרשויות באנגליה, וחקירה פנימית של הדירקטוריון שלנו. תרמית יכולה להתרחש תמיד, ואנחנו מנסים להבין מה קרה על מנת למנוע, עד כמה שניתן, מקרים כאלה בעתיד".

- מדוע UBS לא רוצה לקבל רישיון בנקאי בישראל?

ויליגר: "אנחנו בנק במלוא מובן המילה בשוויץ, אבל אנחנו לא יכולים להיות הכל בכל מקום. ישראל היא מקום חשוב מאוד, ואנחנו רוצים להביא את המומחיות שלנו לכאן".

פיגנבוים נשאל בנוגע לעיתוי הכניסה של UBS, בזמנים של כלכלה מקרטעת ומחאה חברתית בישראל, ואמר כי הוא מצדיק את המחאה החברתית ואף חושב שהיא צריכה להתרחב בנושא דמי הניהול הקרנות הנאמנות הישראליות, אשר גבוהים בעשרות אחוזים מהמקובל בעולם.