באפט: "ישקר מפתיעה אותנו לטובה; צופים מכירות שיא"

בין חמש החברות הללו נמצאת חברת ישקר הישראלית שנרכשה על ידי המיליארדר לפני כמה שנים ■ במכתב השנתי שלו לבעלי המניות של חברת ברקשייר הודיע באפט גם שהוא מצא את היורש שלו בניהול החברה

המיליארדר וורן באפט פרסם היום את מכתבו השנתי למחזיקי המניות של חברת ברקשייר הת'אוואי , והבשורה המרכזית מהמכתב שאורכו 22 עמודים, שהמיליארדר בחר את מחליפו שיעמוד בראש החברה כשיחליט לפרוש. בנוסף הוא התייחס לחברת ישקר הישראלית שבבעלותו.

במכתב נתן באפט סקירה מקיפה לביצועי החברה במהלך שנת 2011 והתייחס בין היתר לחברת ישקר הישראלית שנקנתה על ידי באפט. על פי המכתב של באפט, חברת ישקר יחד עם עוד 4 חברות ענק בבעלות באפט ונקראות "חמש המופלאות" צפויות לרשום, בשנת 2012 הכנסות שיא של מעל ל-10 מיליארד דולר, כאשר בשנת 2011 רשמו הכנסות של יותר מ-9 מיליארד דולר.

במכתב, שיבח באפט את חברת ישקאר והעומדים בראשה, איתן ורטהיימר, יעקב הרפז ודני גולדמן וכינה אותם "מבריקים" בתור אסטרטגים ומנהלים. "הביצועים של החברה ממשיכים להדהים אותנו", כתב באפט. "הצמיחה במכירות והביצועים הכלליים של החברה הינם ייחודיים בתעשייה".

באפט גם שיבח את ההחלטה של מנהלי ישקר לקנות את יצרנית כלי החיתוך היפנית טונגלוי בשיאו של משבר האשראי בשנת 2008. הוא אמר שלמרות שחברת טונגלוי נפגעה קשות מהצונאמי שפקד את יפן בשנה שעברה, החברה הצליחה לרשום מכירות שיא במהלך שנת 2011.

בסקירה הכללית על מצב חברת ברקשייר אמר באפט שהחברה הציגה ביצועים טובים יותר מהביצועים של השוק בפעם הראשונה מאז שנת 2008. המנייה של החברה עלתה ב-4.6% בשנת 2011 לעומת עליה של 2.1% של מדד ה-S&P 500 באותה תקופה.

החברה הציגה גם רווחים של 3.01 מיליארד דולר במהלך שנת 2011 לעומת רווחים של 4.38 מיליארד דולר בשנת 2010. למרות הירידה ברווחים, באפט אמר שהוא מאוד מרוצה מהביצועים של חברת ברקשייר במהלך שנת 2011.

שאלת היורש של באפט הייתה השאלה העיקרית שהעסיקה את בעלי המניות של החברה בשנים האחרונות, ולמרות הצעדים שנעשו על מנת לגלות את זהותו של היורש, בחברה פרסמו מידע לא רב לגבי יורשו של באפט כמנכ"ל החברה במשך השנים.

המכתב של באפט פיזר קצת את הערפל סביב שאלת מי יחליף את באפט בתפקיד. באפט אומנם לא ציין את זהותו של המחליף הוא הרגיע את בעלי המניות בכך שגם מועצת המנהלים של החברה מאוד מרוצה מהבחירה. "מועצת המנהלים מתרגשים מהמינוי החדש בדיוק כמוני", כתב באפט במכתב. "המחליף שלי היה לו קשר מאוד טוב עם מועצת המנהלים של החברה והיכולות הניהוליות והחברתיות שלו נעמו מאוד לחברי מועצת המנהלים של החברה". במכתב ציין באפט שיש שני מועמדים נוספים המשמשים כ"גיבוי" במידה והמחליף לא יוכל להיכנס לתפקיד, אבל הרגע ואמר: "אני לא הולך לשום מקום בעתיד הקרוב".

באפט אמר לאחרונה שהוא מינה את טוד קומבס וטד ווישלר כמנהלי תיקי השקעות בחברה. באפט טען ששני אלה מאוד מוכשרים ויכולים לנהל את תיק ההשקעות של החברה לאחר שהוא יסיים את תפקידו של החברה. בתקופה האחרונה היו שמועות שחברת ברקשייר תמנה מנהל השקעות שלישי בעתיד הקרוב.