עקב שיחת הסמים: יורחב מנגנון ההשהיה בערוץ "האח הגדול"

מועצת הכבלים והלוויין שוקלת להרחיב את מנגנון ההשהיה בערוץ 20, זאת לאחר שבמהלך שידור נשמעו התבטאויות של דיירי בית "האח הגדול" על שימוש בסמים

מועצת הכבלים והלוויין שוקלת להרחיב בצורה ניכרת את מנגנון ההשהיה בערוץ 20, כפי שנקבע בהחלטת מועצה מיום 8.12.11 בדבר אישור הערוץ. זאת, לאחר שבמהלך השידור מיום 18.2.12 נשמעו התבטאויות של חלק מדיירי בית "האח הגדול" באופן המעודד לכאורה שימוש בסמים.

בטרם עליית העונה הנוכחית של "האח הגדול", אישרה מועצת הכבלים והלוויין את השידור בערוץ 20 בכפוף למגבלות מחמירות.

כך התחייבו הוט ו-yes כי במקרה שישודרו דברים פוגעניים שיש בהם משום "ביזוי והשפלה של משתתפי התוכנית או פגיעה מהותית ברגשות הצופים בבית" - יידרשו מפיקי הערוץ לשדר התנצלות מיידית, שתשודר בערוץ לאלתר או במועד סמוך לכך.

כמו כן, נקבע כי ערוץ "האח הגדול" ישדר את השידור החי לאחר השהייה בת דקה, וזאת במטרה לאפשר להפקה "לצנזר" אירועים בעייתיים שונים שעלולים לפגוע בצופי הערוץ, בהם ילדים ובני-נוער.

ביום ראשון שעבר פנתה הרשות למלחמה בסמים לזכיינית ערוץ 2 קשת בדרישה כי תדיח ארבעה ממשתתפי "האח הגדול" בעקבות שיחה בינהם על שימוש בסמים, תוך שימוש במלת קוד "אבוקדו" לתיאור השימוש בסמים.

בתגובה לתלונה ביקשה המועצה מחברות הכבלים והלוויין כי יעבירו לה קלטת של השידור, כדי שיוכלו ללמוד על ההקשר הרחב של השיחה. לאחר צפייה בשידור, הגיעה המועצה לכלל דעה כי "ההתבטאות עלולה, בנסיבות העניין, להגיע כדי עידוד לשימוש בסמים לכאורה".

המועצה הדגישה היום (א') כי היא "רואה בחומרה כל אמירה שיש בה כדי לעודד שימוש בסמים האסורים על-פי כל דין", וכי "היא תמשיך לפקח אחר עמידת בעל הרישיון בתנאי החלטת המועצה בדבר אישור הערוץ, לרבות הקוד האתי המצורף להחלטה, ובכפוף להוראות כל דין".

יו"ר המועצה, ניצן חן, אמר היום כי "אין להקל ראש בכל התבטאות או אמירה שיש בהן כדי לעודד התנהגות המנוגדת לכל דין, בודאי כשעסקינן בערוץ הזוכה לחשיפה רבה ונהנה מהד תקשורתי נרחב. המועצה בראשותי תעשה כל אשר בסמכותה כדי למנוע הישנות של התבטאויות מסוג זה".