8.05 שקלים לליטר בנזין; 51.5% מהמחיר - מס לממשלה

(עדכון) - קריאות במערכת הפוליטית להפחתת מס הדלק ■ השר עוזי לנדאו: "מחיר הדלק צריך להיות 5-6 שקלים לליטר; המס מוגזם" ■ ח"כ שלי יחימוביץ': "נתניהו הפך את מעמד הביניים למשאבת מסים"

מחיר הדלק יזנק הלילה (ד') לרמה גבוהה יותר מכפי שהוערך תחילה - בשל התחזקות הדולר מול השקל. משרד האנרגיה והמים פרסם היום את המחירים הסופיים, כאשר מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן יעמוד על 7.84 שקלים לליטר בשירות עצמי, ולא 7.76 ש' כפי שהוערך עד כה. בשירות מלא יעלה ליטר בנזין 8.05 שקלים. מדובר בהתייקרות של 38 אגורות לליטר (5.1%).

באילת יעמוד מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן על 6.75 שקלים בשירות עצמי - עלייה של 33 אגורות לליטר.

מתוך 7.84 השקלים לליטר שישלמו הנהגים בתדלוק בשירות עצמי, 4.04 שקלים יילכו לקופת המדינה. מס הבלו עומד על 2.959 שקלים לליטר ואילו המע"מ על 1.081 שקלים. המס מהווה 51.5% ממחיר הבנזין.

חדשות אחרונות בנושא הזינוק במחיר הדלק:

גורמים ברשות המסים: "דלק הוא אחד המוצרים שהכי נכון למסות"

מקבלי ההחלטות אדישים לזינוק בדלק - נהנים מדלקן

שלמה מעוז: אסור להפחית את מס הדלק - זה לא מס על עניים

מ"מ מנכ"ל האוצר: האוצר: "לא נוותר על מסים - שהציבור ייסע בתחבורה ציבורית"

רה"מ נתניהו הורה למנכ"ל משרדו הראל לוקר לבחון אפשרויות להוזלת מחיר הדלק, בדקה ה-90, אך ככל הנראה ההתייקרות הלילה הינה בלתי נמנעת עקב סירוב משרד האוצר להפחית את מס הדלק, או לכל הפחות את כפל המס, קרי את המע"מ המוטל על מס הבלו.

הכנסת תערוך היום הצבעה על הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית (קדימה) לבטל את המע"מ על הבלו, מה שעשוי להביא להוזלת הבנזין ב-50 אגורות לליטר. עם זאת, ההצעה צפויה ליפול בשל התנגדות הקואליציה.

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' קוראת היום לנתניהו לעצור את עליית מחירי הדלק: "נתניהו יודע היטב כי חצי ממחיר הדלק אינו נובע מהמתרחש בעולם והוא פשוט מס עקיף ולא שוויוני ההופך את מעמד הביניים למשאבת מיסים, שעה שבו בזמן מופחתים כל הזמן המיסים הישירים על החברות. זוהי מדיניות מיסים מעוותת המגדילה את הפערים".

ביקורת מגיעה גם מתוך הממשלה, כאשר שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו אמר היום בראין לגל"צ כי "הממשלה צריכה לעצור ולחשוב". לדברי לנדאו, חשוב לזכור שבמדינת ישראל יש אנשים שעבורם כלי רכב אינו עניין של מותרות - אלא כלי עבודה לכל עניין. זוגות שלא יכלו לרכוש דירה במרכז, רכשו בפריפריה - וצריכים להגיע לעבודה ברכב". לנדאו טען כי מחיר ליטר בנזין אמור לעלות "5 או 6 שקלים" וכי "המס מוגזם".