החרדים מאיימים: נחרים את אייס אם תפעל בשבת

יו"ר ועד הרבנים העדה החרדית, הרב יצחק גולדקנופף, במכתב לאלקטרה מוצרי צריכה: "אם אייס תשמור שבת - נקנה אצלם; אם לא - נדיר את רגלינו משם"

רגע לפני קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לרכישת רשת אייס, נשלח לחברת אלקטרה מוצרי צריכה איום מרומז מהחרדים. היום (ד') שלח יו"ר ועד הרבנים העדה החרדית, הרב יצחק גולדקנופף, מכתב לאלקטרה, בו הוא דרש "הבהרה" מהחברה האם בדעתה להפעיל את סניפי אייס בשבת.

"אם אייס תהיה חברה שומרת שבת - זה יהיה חיובי לכולם, נחזק אותם ונקנה אצלם. אם לא - הציבור החרדי יודע להגיב טוב לכל מחללי השבת עד כדי הדרת רגליהם משם. רמי לוי אמר על פעם שהוא לא קונה את שפע שוק (תת-רשת של מגה - א"ח), כי הוא לא קונה עסק שהוא יודע ש-30% מהציבור לא יהיה שם. אנחנו מחכים לתשובת אלקטרה, ואז נדע איך להתנהל. ברור שחתמנו את המכתב שאנחנו משוכנעים שהם ישמרו שבת", אומר גולדקנופף ל"גלובס".

גולדקנופף גם מבהיר כי אם רשת אייס תפעל בשבת, הם ינקטו צעדים כנגד כל חברת אלקטרה מוצרי צריכה. "ודאי שנקשור חברה אחת בשנייה. במקום הדרת נשים תקראי לזה הדרת רגלי הציבור החרדי", הוא אומר.

- למה נזכרתם עכשיו?

"חיכינו לרגע ולהזדמנות כי אנחנו רוצים שהחנויות ייסגרו בשבת".

חרם של חצי שנה

האיום המרומז נשלח כעת, שנה אחרי שאלקטרה מוצרי צריכה הצליחה להסיר חרם שהכריז עליה בד"צ העדה החרדית ואשר נמשך חצי שנה.

נזכיר כי בקיץ 2010 הוכרז חרם על החברה בשל שותפות שהייתה לאלקטרה נדל"ן, החברה-האחות, בפרויקט בניית בית-מלון על שטח "בית-החולים הצרפתי" ברחוב יפת ביפו. החרדים טענו כי במקום מצויים קברים.

במודעות ענק שנתלו בערים בני-ברק, ירושלים, בית-שמש ומודיעין נכתב אז: "מצייתים לגדולי הדור. לא רוכשים מוצרי אלקטרה, מחללי הקברים ביפו".

מעבר להחרמת מוצרי חברת אלקטרה, החרם הדרדר גם לאלימות פיזית כלפי נציגי חברת אלקטרה מוצרי צריכה.

בינואר 2011 הוסר החרם, לאחר שאלקטרה נדל"ן הצהירה במכתב במסמך רשמי כי "לו היתה יודעת כי הפעולות באתר הפרויקט ביפו יגרמו לפגיעה ברגשות הציבור החרדי בשל קיומן של עצמות אדם במקום והחשש לקיומו של בית-קברות, לא היתה נכנסת לפרויקט מלכתחילה".