"ארה"ב תספק לישראל פצצות חודרות בונקרים ומטוסים"

למרות המחלוקות סביב הטיפול באיום האיראני, אומר גורם אמריקני בכיר לחדשות 2 כי נשיא ארה"ב אובמה "נוטה להיענות בחיוב" לבקשה ישראלית בנושא

המחלוקות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ברק אובמה, בנושא הדרך לנטרול האיום האיראני, לא עוצרות את שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות.

מקור אמריקני בכיר אמר לחדשות 2 כי הנשיא אובמה "נוטה להיענות בחיוב" לבקשה הישראלית, וארה"ב תספק למערכת הביטחון מטוסי תדלוק ופצצות חודרות בונקרים. בקשות אלה הועברו בכמה פגישות, במסגרת המפגשים הצפופים בין האמריקנים לבין הישראלים, וגם במסגרת ביקורו הנוכחי של נתניהו בוושינגטון ופגישותיו בבירת ארה"ב עם בכירי הממשל.

בידי ישראל כבר מצויות פצצות חודרות בונקרים מסוג GBU-28, המכונות "מכסחות הבונקרים", אולם יכולת גרימת הנזק שלהן הינה מוגבלת וקיים חשש שהן לא יחדרו את מתקני הגרעין האיראנים המבוצרים היטב. ייתכן שהחימוש אותו מתכוון אובמה להעביר לישראל הוא פצצות חזקות יותר מדגם GBU-57, שעד היום היו מצויות אך ורק ברשות צבא ארה"ב.

למרות ההיענות המסתמנת של הממשל האמריקני לבקשה, אובמה ממשיך הערב עם מסר סותר - ומנסה להרגיע את הרוחות סביב אפשרות של פעולה צבאית באיראן. במסיבת עיתונאים שכינס בוושינגטון הוא האשים את ראשי המפלגה הרפובליקנית, שחוגגת היום את ה"סופר-טיוזדיי", ב"תיפוף על תופי מלחמה".