השיחה: מנכ"ל פסגות רונן טוב חוגג

מי הגיעו לחגוג את פורים עם מנכ"ל פסגות? ■ מי ציינו את היום הלאומי של ליטא? ■ וגם: נשות עסקים בכירות נזכרות בתחילת דרכן בעולם העסקי

בעוד ששמו של רונן טוב, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, כיכב שלא מרצונו בכותרות העיתונות הכלכלית, נוכח האכזבה של זהבית כהן ממצב בית ההשקעות והירידה בשוויו, הוא עצמו עסוק במעשים טובים. טוב, שזוכה לגיבוי ולתמיכה מיו"ר פסגות אהוד שפירא, התייצב אמש (ג') כשכובע בוקרים לראשו, כדי לארח, זו השנה השנייה ברציפות, מסיבת פורים ססגונית ועליזה במיוחד.

ורד ואילן גרינבוים, עמותת נאמני מרכז שניידר / צילום: יוסי כהן
 ורד ואילן גרינבוים, עמותת נאמני מרכז שניידר / צילום: יוסי כהן

ורד ואילן גרינבוים

המארח, שעומד גם בראש עמותת נאמני מרכז שניידר, במקביל לתפקידו בפסגות, ורעייתו יעל, כינסו נשף תחפושות שכל ההכנסות ממנו יועברו למחלקה האונקולוגית אשפוז יום בבית החולים. לנשף, שנערך בבוטיק האירועים "פולגה", שבאזור התעשייה פולג, הגיעו אנשי העולם העסקי אשר פתחו את ליבם וכיסם ונהנו גם מתחרות תחפושות צבעונית.

רחל תורג'מן, עמותת נאמני מרכז שניידר / צילום: יוסי כהן
 רחל תורג'מן, עמותת נאמני מרכז שניידר / צילום: יוסי כהן

רחל תורג'מן

עשו שמח ומבדח: פרופ' יוסף פרס מנכ"ל המרכז הרפואי שניידר לילדים, אילן ו-ורד גרינבוים, אורלי לובש ללא בעלה רון השוהה בחו"ל, גיל סמסונוב, איל חומסקי, רחל תורג'מן שהגיעה עם בחור המחופש לאלביס, קובי בלדב, ג'ני ורוני מאנה ונוספים.

כבוד לליטאים

אירוע לרגל היום הלאומי של ליטא התקיים אתמול במלון דן תל-אביב, מטעמה של שגרירות ליטא בישראל. שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיע כדי לחלוק כבוד לקולגה שלו, שר החוץ של ליטא, אודרוניוס אזובליס, השוהה במלון כבר 5 ימים יחד עם רעייתו ופמלייתו בסוויטה מפוארת הצופה לים.

ליאוניד נבזלין, זאב בילסקי, היום הלאומי של ליטא / צילום: ישראל הדרי
 ליאוניד נבזלין, זאב בילסקי, היום הלאומי של ליטא / צילום: ישראל הדרי

ליאוניד נבזלין וזאב בילסקי

באולם המלך דוד המחודש המשקיף לים התיכון, הוגשה ארוחת ערב בסגנון ליטאי וניגן הכנר הליטאי רכלין ג'וליאן. דריוס דגוטיס, שגריר ליטא בישראל התעקש לנאום בעברית, למרות הקושי, והקהל העריך את הניסיון וההשקעה. עוד השתתפו באירוע: יולי אדלשטיין שר ההסברה, ח"כ זאב בילסקי, ד"ר עוזי לנדאו שר האנרגיה, שגריר האיחוד האירופי בישראל, מיכאל שטראוס, ליאוניד נבזלין, שגרירי בלגיה וקרואטיה בישראל, ודיפלומטים זרים נוספים.

קציר ונגרין נזכרות

לרגל יום האישה הבינלאומי נשות עסקים מצליחות מספרות למדור "השיחה" על תחילת דרכן במגזר העסקי ועל האנשים שעזרו להן לסלול את הדרך.

מיכל נגרין, הבעלים של חברת "מיכל נגרין", נזכרת איך היא ובעלה מאיר התחילו לפני 25 שנה. "אורה בריזון שהייתה בזמנו מנהלת מחלקת הטקסטיל והאופנה במכון הייצוא הייתה אחראית על שבוע התכשיט בירושלים שבמסגרתו היו קטגוריות רק לתכשיטי כסף וזהב. כשהצגתי בפניה את עבודתי היא החליטה לפתוח קטגוריה נוספת במיוחד בשבילי. ההופעה הזו היוותה עבורי קרש קפיצה".

מיכל נגרין, יום האשה הבינלאומי 2012 / צילום: איל יצהר
 מיכל נגרין, יום האשה הבינלאומי 2012 / צילום: איל יצהר

מיכל נגרין

אילת לוי פלד, מנכ"לית ללין, מספרת כי לפני 20 שנה עבדה בחברת הכשרת הישוב וזאת תוך כדי לימודי לתואר ראשון וגידול 3 ילדים. "הרגשתי שהנטל גדול מדי והודעתי על עזיבתי. עופר נמרודי עשה לי שיחת מוטיבציה שבזכותה נשארתי בחברה, בה נחשפתי לראשונה לתחום הקמעונאות. ב-2000 הראל ויזל גייס אותי לשירותיו ובמהלך השנים איפשר לי לעשות מגוון תפקידים ניהוליים, שסללו את דרכי לתפקיד הנוכחי".


איילת לוי פלד

דליה מנדלמן זוננפלד, מנכ"לית תדהר יזום, מציינת כי הקריירה שלה מאופיינת בצמתים של שינוי משמעותי. האחרון שבהם היה מעבר מתפקיד מנכ"לית שטראוס קפה ישראל, לתפקיד מנכ"לית חברת תדהר יזום העוסקת ביזמות נדל"ן. "השינוי המשמעותי ביותר שסלל את דרכי לתפקידי ניהול בכירים היה ב-1998 אז עברתי מתפקיד מנהלת כספים לתפקיד מנהלת תחום שיווק. בתקופה זו הובילה עופרה שטראוס את שטראוס ואת עלית, ובעיניי, התרבות הניהולית שהנחילה, אפשרה לשורה של מנהלים לקדם, לתמוך ולאפשר לי גוון תעסוקתי וצמיחה אישית".

ענת לוין, מנכ"לית שילב, נזכרת באיש שליווה אותה מתחילת דרכה - דב לאוטמן. "לאוטמן, בחזון וביכולת לצפות את העתיד, אפשר לי לעבור מעולם של עיצוב לעולם העסקי, ויצר את הסיטואציה שהכול אפשרי. לאחר שסיימתי את לימודי בשנקר עבדתי בדלתא כמעצבת ומשם במסלול מהיר לתפקידי ניהול ושיווק עד לתפקיד המנכ"לית ב-1995. כשנה לאחר מכן, נפתחה עבורי דלת נוספת על-ידי איציק אורן, היו"ר והבעלים של שילב, שנתן לי לנהל רשת קמעונאית - תפקיד אותו אני ממלאת זו השנה השישית".

ענת לוין, יום האשה הבינלאומי 2012 / צילום: אלירן אביטל
 ענת לוין, יום האשה הבינלאומי 2012 / צילום: אלירן אביטל

ענת לוין

עירית בוקסר-שנק, ייננית יקבי ברקן, מספרת כי את ההשראה האמיתית שאבה מאביה, ולא רק במובן העסקי או המקצועי, אלא בעיקר במובן היצירתי. "אבי הוא איש אדמה שהתגלגל לעסקים, הקים יקב מצליח על חורבות של יקב שפשט רגל והתחיל במסלול עסקי שחובק את עולם היין העולמי. כל אלו בהחלט מילאו אותי בהשראה ובמוטיבציה שהמרתי בכניסה לצד ה'אמנותי' של עולם זה".

דפנה קציר, סמנכ"לית שיווק ומכירות של קבוצת חבס, נזכרת בפגישה ששינתה את חייה: "לפני למעלה מ-14 שנה בהיותי בשנות ה-20 לחיי, הוזמנתי לפגישה שלימים התבררה כמכוננת וכמכרעת בחיי עם הרצל חבס היו"ר והבעלים של קבוצת חבס. קבוצת חבס חיפשה באותה עת מנהל נכסים לקבוצה, ושמי עלה על-ידי קולגות בכירות בתחום. הפגישה הייתה מרתקת ונוצר ביננו חיבור מידי. ההרשתי מן הרגע הראשון הייתה שהגעתי 'לבית הנכון'".

מה הסטטוס

Zaki Rakib מתפייט: היזהר עם השמחה, שכן זו מגיעה כמתנה עם עטיפה יפה אך חלקלקה