נמחקה בקשה לייצוגית נגד שטראוס ותנובה על תיאום מחירים

השופט עופר גרוסקופף מחק את הבקשה לייצוגית בסך 1.4 מיליארד שקל, בשל "המחסור הקריטי בנתונים המבססים את החשד לדמיון במחירים שנגבו ברשתות" ■ חייב את התובע לשלם לנתבעות 50 אלף שקל; "על התובע לבוא עם נתונים"

בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה מחק היום (א') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 1.4 מיליארד שקל נגד תנובה ושטראוס, בטענה כי הן מהוות מונופול בשוק החלב, וכי בכך היו צד להסדר כובל אסור, בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים.

"לתובענה לא צורפה חוות-דעת ולא נתונים נוספים המעידים על דמיון במחירים מעבר לסוף אוגוסט 2011", כתב השופט ד"ר עופר גרוסקופף והוסיף: "לא ניתן על סמך זהות מחירים ברשת מסוימת, במועד נתון, להסיק דבר בדבר קיומה של זהות מחירים על פני זמן".

לדברי השופט, "לא כך מנהלים תביעה ייצוגית; על התובע לבוא עם נתונים".

לאור הנימוקים הללו קיבל השופט את בקשת תנובה ושטראוס ומחק את התביעה על הסף.

בנוסף, השופט קבע כי התובע הייצוגי ישלם לכל אחת מהחברות 25 אלף שקל כהוצאות משפט. עם זאת, השופט ציין כי התובע או תובעים אחרים יוכלו להגיש תביעה דומה מחדש, על בסיס תשתית נתונים הולמת.

בבקשה לאישור התביעה הייצוגית שהוגשה בספטמבר 2011 טען התובע, אמיר ברוט, באמצעות עו"ד רוני קרדונר, כי תנובה ושטראוס "התנהלו באופן שהגביל את התחרות בשוק מוצרי החלב הישראלי".

ברוט האשים את שטראוס ותנובה, בין היתר, בתיאום מחירים הפוגע בצרכן, והוסיף וטען כי זהות המחירים עולה בבירור מתוך השוואה של מוצרי החברות. "קיים דמיון מובהק בתכולת המוצר, במשקל, בצורת האריזה, לדוגמה בגבינות הלבנות", טען ברוט.

תנובה יוצגה בידי עו"ד טל אייל בוגר ממשרד פישר בכר חן ושות', ושטראוס יוצגה בידי עורכי הדין ניב זקלר ועופר ארגוב ממשרד וינשטוק זקלר.