myThings הישראלית מגייסת 15 מ' ד' מאורנג' ופובליסיס

בסבב הגיוס של הסטארט-אפ, המפתח טכנולוגיות ליצירת פרסומות דינמיות ומותאמות אישית בזמן אמת, השתתפו גם המשקיעים הקיימים בהם כרמל ונצ'רס, Accel Partners ודויטשה טלקום ■ סך הגיוס של החברה - 37 מיליון דולר

שבוע אחרי שהחברות הצרפתיות אורנג' ומשרד הפרסום פובליסיס הכריזו על הקמת קרן השקעות יחד עם חברת Iris Capital בהיקף של 300 מיליון דולר, הן מבצעות את ההשקעה הראשונה שלהן - חברת הסטארט-אפ הישראלית myThings.

הקרן המשותפת הובילה סבב השקעות של 15 מיליון דולר בחברת טכנולוגיות הפרסום הישראלית, לצד המשקיעים הקיימים בחברה - כרמל ונצ'רס, Accel Partners ו-T-Venture, קרן ההשקעות של חברת דויטשה טלקום. יחד עם הסבב הנוכחי, גייסה myThings סך של 37 מיליון דולר.

לדברי מייסד ומנכ"ל myThings, בני ארבל, אורנג' ופובליסיס בחנו יותר מ-100 חברות עד שהגיעו להחלטה להשקיע בחברה הישראלית. "חטיבת הסלולר של אורנג' הייתה לקוח שלנו במשך כשנה וכך הם הכירו את הפעילות שלנו והמליצו עליה", אומר ארבל ומוסיף כי "אנחנו מאוד גאים בבחירה בנו ומאמינים כי סינרגיה גדולה בין הפעילות שלהם בתחום המדיה לבינינו". אורנג' מפעילה ברחבי העולם רשת פרסום על גבי באנרים המגיעה ליותר מ-30 מיליון משתמשים מדי חודש, בעוד חברת פובליסיס היא משרד הפרסום השלישי בגודלו בעולם. ייתכן שההשקעה ב-myThings תוליד בהמשך השקעות בחברות ישראליות נוספות.

לדברי דניס ברייר, הממונה על העסקה מטעם Iris Capital, "פתרונות השיווק המקוון והטכנולוגיה פורצת הדרך של myThings מביאים לשיפור ביצועים בשיעור שהוא מהגבוהים בענף. לאור העובדה ששוק הפרסום מתקדם לכיוון של פתרונות מבוססי נתונים ומכווני ביצועים, בעינינו myThings היא הבחירה הטבעית להשקעה. כשותפים אסטרטגיים, אנו חולקים את החזון של קידום חדשנות בענף המדיה הדיגיטלית ומאמינים כי שיתוף הפעולה המשמעותי בין myThings לכל אחת מהמשקיעות שלנו, אורנג' ופובליסיס, יכול להביא ליצירת ערך רב לשתי החברות".

חברת myThings, שהוקמה ב-2005, מתמחה בהגדלת ההכנסות של אתרים ומפרסמים באמצעות יצירת פרסומות דינמיות בזמן אמת המותאמות אישית לכל גולש על-פי הרגלי הגלישה ומאפייני הצריכה שלו. החברה יוצרת יותר ממיליארד באנרים מותאמים אישית מדי חודש ומגדילה את אחוזי ההמרה (Conversion Rates) של גולשים שעזבו אתרי מסחר מקוון ב-150% בהשוואה לנתונים המקובלים בפרסום ממוקד חוזר (Retargeting).

החברה רשמה ב-2010 הכנסות של כ-10 מיליון דולר ובשנה שעברה כבר נרשמה עלייה משמעותית בהכנסות, שהביאה את החברה לראשונה למצב של רווחיות.

ארבל מסביר כי הגיוס הנוכחי ישמש להאצת הצמיחה בשווקים נוספים, בהם סקנדינביה ואמריקה הלטינית, שם מתכוונת החברה לפתוח חמישה משרדים, בנוסף לשמונה המשרדים הקיימים. myThings פעילה כיום ב-14 מדינות בהן בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה, הולנד, רוסיה, ארה"ב, הודו ויפן. כמו כן, ישמש הכסף לקידום טכנולוגיות פרסום חדשות ולגיוס עובדים. החברה מעסיקה 100 עובדים, מתוכם 65 בישראל, ובכוונתה לגייס עובדים נוספים - במיוחד בתחום ה-Big Data וה-Real Time Bidding.