ארה"ב בוחנת: סנקציות כלכליות על סין, הודו וטורקיה

הבית הלבן פרסם רשימה של 11 מדינות ה"פטורות" מסנקציות מצד הממשל בארה"ב - לאחר שצמצמו יבוא הנפט מאיראן, ביניהן יפן, גרמניה ובריטניה ■ לא ברשימה: סין, הודו ודרום קוריאה

האם הממשל האמריקני יטיל סנקציות כלכליות על ממשלות סין, הודו וטורקיה? לפי דיווחים עדכניים בסוכנויות הזרות, הדבר ייתכן. זאת, לאחר הבית הלבן פרסם רשימה של 11 מדינות ה"פטורות" מסנקציות מצד הממשל בארה"ב, וזאת בשל מאמציהן לקצץ את היקף הנפט שהן מייבאות מאיראן.

11 המדינות, ש"נפטרו" מהאיום האמריקני לניתוק המערכת הפיננסית של ארה"ב מהבנקים המקומיים שלהן, כוללת את יפן וכן עוד כ-10 מדינות החברות באיחוד האירופי.

אולם, הרשימה המדוברת לא כוללת את סין והודו, יבואניות גדולות של נפט איראני, וכן אינה כוללת את דרום קוריאה ואת טורקיה, הנחשבות לשתיים מ-10 היבואניות הגדולות בעולם של נפט ממשטר האייתוללות.

בנוסף ליפן, רשימת 10 המדינות האירופאיות כוללת את בלגיה, בריטניה, צ'כיה, צרפת, גרמניה, יוון, איטליה, הולנד, פולין וספרד. "הצעדים שננקטו על ידי מדינות אלה אינם קלים", אמרה מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון. "אנו דוחקים במדינות נוספות לקחת דוגמה ולצמצם את יבוא הנפט מאיראן".

עוד בשווקים הגלובליים, נציין גם את עליית מחירי הנפט (שזינק בכ-15% מתחילת השנה) על רקע המתיחות הגיאופוליטית במזה"ת שגברה בימים האחרונים. הודעת ארה"ב על תגבור כוחותיה הצבאיים במפרץ ופגישתו הצפויה של ר"מ טורקיה ארדואן עם מנהיג איראן, מוסיפים ללחוץ על משטר האייתוללות ליסוג מתוכנית הגרעין הצבאי שלו. ברקע, ה"ניו יורק טיימס" מדווח על תרגיל אשר דימה מלחמה עם איראן, וניבא מאות הרוגים לארה"ב.