השיחה: דוד עזריאלי חוגג 90

בכירי המשק באו לחגוג עם משפחת עזריאלי ■ ורד גרינבוים מארחת בבית-החולים שיבא ■ ידידי בת-שבע הצעירים בבילוי יפני ■ וגם: אראל מרגלית משחק

שרים, בכירי המשק, ועובדי קבוצת עזריאלי הגיעו בליל חמישי לביתן 1 בגני התערוכה בתל-אביב כדי לחגוג יום הולדת 90 לאדריכל והיזם דוד עזריאלי. הערב כלל הופעות של מרינה מקסימיליאן בלומין ודוד ד'אור. בתו של עזריאלי, שרון, שרה אף היא שני שירים, בנותיו הנוספות - דנה ונעמי - בירכו את האב, ללא שירה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח ברכה מצולמת. ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, שלח אף הוא ברכה. דוד עזריאלי אמר בהתרגשות: "אומרים ש-90 זה גיל מבוגר, אבל אני לא מרגיש כל-כך מבוגר. מקווה שנשארו לי עוד שנים רבות של פעילות טובה".

יעקב נאמן ואישתו, יום הולדת 90 לדוד עזריאלי / צילום: עינת לברון
 יעקב נאמן ואישתו, יום הולדת 90 לדוד עזריאלי / צילום: עינת לברון

הזוג נאמן

בין האורחים שנהנו מקייטרינג פול אסנהיים: דני חכים (בעלה של דנה) דוד ברודט, גליה מאור, שלמה ועתליה מלצר, אפרים הלוי, עמי אראל, עוזיה גלילי, דב תדמור, ענת לוין, יונה פוגל, יגאל בריטמן, אבי שומר, רמי שביט, רוני מילוא, דוד ליבאי, שלמה להט, נירה ואוריאל רייכמן, שבתאי שביט, ניר גלילי, דפנה וצביקה לוינסון, סמדר ברבר צדיק, בינו צדיק, גד סומך, איתן הבר, גד זאבי, יאיר סרוסי, פיני כהן, אירית איזקסון, יעקב נאמן, יצחק הרצוג, יולי תמיר, תמר יסעור, דני גילרמן, יעקב פרי, עו"ד פיני רובין, סמי סגול, אתי וגד פרופר, ג'יימס שניידר, פרופ' זאב רוטשטיין ורבים נוספים.

בת-שבע ביפנית

אל מרכז סוזן דלאל בתל-אביב נהרו ביום חמישי בערב כ-100 זוגות הנמנים על חוג הידידים הצעירים של להקת בת-שבע. הצעירים, ועימם ידידים קצת יותר מבוגרים של הלהקה, נהנו מאירוע אביבי בניחוח יפני.

גיגי ודפי לוי, חוג הידידים הצעירים של להקת בת שבע / צילום: יוסי כהן
 גיגי ודפי לוי, חוג הידידים הצעירים של להקת בת שבע / צילום: יוסי כהן

גיגי ודפי לוי

הערב כלל: מיצב המחול 'פורו' של אוהד נהרין בשיתוף אמנית הווידאו היפנית טבאימו, נשנושי סושי ושיחה עם האמנית. התייצבו והתיידדו: רוית ברניב, רונית פישמן, אורלי דנקנר מלווה בבנותיה רונה ודנה פלוס החבר טל אנגלנדר, נילי פורר ובעלה טל, רוחל'ה רוזנהויז, דויד פישר, גיגי לוי ומובילות חוג הידידים הצעירים: דפי לוי-וייס, שרון פודרוסקי וסיגל מרדכי.

בק חונך, יהב מתגאה

באוניברסיטת חיפה השיקו ביום חמישי את תוכנית הלימודים החדשה לתואר שני במנהל עסקים, עם התמחות בביטוח וניהול סיכונים. חברת Aon פרשה חסות על התוכנית, ולטקס הגיע במיוחד משיקגו גרג בסיו סגן נשיא Aon למשאבי אנוש. יוזם התוכנית הוא יו"ר Aon ישראל, אילן בק, שרתם למשימה את יו"ר כלל ביטוח אביגדור קפלן ואת ראש העיר חיפה, יונה יהב. בטקס אמר יהב שחיפה היא העיר עם השיעור הגבוה בעולם של בעלי השכלה אקדמית. בין הבאים לטקס: שי טלמון, אמיל וינשל, עו"ד גד נשיץ, צבי ליבושר ורג'ואן גרייב סגן הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר.

זוכרים את הורביץ

אל מפעל הטבליות של חברת התרופות טבע ע"ש אלי הורביץ ז"ל, בירושלים הגיעו ביום חמישי בערב אלמנתו של הורביץ דליה, בני משפחת הורביץ, שר התמ"ת שלום שמחון, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל ונשיא טבע שלמה ינאי ובכירי הנהלת החברה. הסיבה להתכנסות: ערב שנערך תחת הכותרת "מצוין מטבעו" והוקדש לזכרו של אלי הורביץ ולהנצחת פועלו לאורך השנים.

שלום שמחון, דליה הורביץ, שלמה ינאי, ערב לזכרו של אלי הורביץ / צילום: ארז אוזיר
 שלום שמחון, דליה הורביץ, שלמה ינאי, ערב לזכרו של אלי הורביץ / צילום: ארז אוזיר

שלום שמחון, דליה הורביץ ושלמה ינאי

במהלך הערב העניקה החברה לראשונה את "פרס טבע למצוינות" ע"ש הורביץ. את חלוקת הפרס בסכום כולל של 750 אלף שקל הוביל הורביץ עצמו, אך למרבה הצער לא זכה להעניקו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס שלחו ברכה מצולמת. קיבלו את הפרס: עמותת אתגרים שמסייעת לילדים, בני-נוער ובוגרים בעלי צרכים ייחודיים למצות את הפוטנציאל האישי הגלום בהם; ועמותת אלנוהוד לקידום השכלת נשים בדואיות בנגב.

אראל מרגלית משחק

במקביל לפרמיירה העולמית של הסרט "משחקי רעב", עשה אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP, פרמיירה משלו למוצר הנלווה של הסרט. ביום שישי בצהריים הזמין מרגלית חברים ושותפים כדי לחגוג את עליית משחק הפייסבוק של הסרט, שהופק על-ידי חברת Funtactix שבבעלות הקרן. זהו המשחק השלישי שהחברה מפיקה עבור אולפנים בהוליווד.

אראל מרגלית, ירון לייפנברג, השקת המשחק
 אראל מרגלית, ירון לייפנברג, השקת המשחק

אראל מרגלית וירון לייפנברג

הגיעו לסינמה סיטי בצהרי שישי ליהנות מהסרט ומהמשחק: יונה ויזנטל, זאב הולצמן, דדי צוקר, איתן ורטהיימר, אפרת פלד, אמיר הסל, גבי רוזנברג, צחי ויספלד אושרת קוטלר עם הבנות ועוד נציגים בכירים מקהילת ההיי-טק הישראלית. ירון לייפנברג, מנכ"ל החברה, הודה למרגלית על האמון בחברה, וסיפר על הגאווה הגדולה שבהפקת משחק שיוצר בישראל, בו עתידים לשחק, על-פי הציפיות, למעלה מ-20 מיליון בני-נוער ברחבי העולם.

גרינבוים מחליפה מצעים

ורד גרינבוים, מנכ"לית אגודת ידידי המרכז הרפואי שיבא, פתחה את יום שישי בבוקר במחלקה בתל-השומר. גרינבוים קיבלה את פניהם של אורחים רבים מהעולם העסקי, מנהלי מחלקות, רופאים, מעצבי אופנה מובילים ומעצבי טקסטיל, שהגיעו לגמר תחרות עיצוב קו טקסטיל עתידי למרכז הרפואי.

יעקב פרי, זאב רוטשטיין, ורד גרינבוים, ידידי המרכז הרפואי שיבא / צילום: יוסי כהן
 יעקב פרי, זאב רוטשטיין, ורד גרינבוים, ידידי המרכז הרפואי שיבא / צילום: יוסי כהן

יעקב פרי, זאב רוטשטיין וורד גרינבוים

במקום הוצגו והועמדו לבחירה 10 חדרי תצוגה שכל אחד מהם עוצב על-ידי מעצב אחר, שצוידו בקו טקסטיל שלם (מצעים, וילונות, שמיכות, מגבות וכו'). בסופו של יום, העניקו מנכ"ל המרכז הרפואי פרופ' זאב רוטשטיין ויו"ר חוג הידידים יעקב פרי, פרס על סך 10,000 שקל למעצבות אינה אובצקי ולנה טרכטנברג (אין קשר לפרופ'), שקווי הטקסטיל בעיצובן נבחרו להוות את הסביבה העיצובית החדשה של חדרי החולים ויוכנסו בהדרגה למחלקות השונות. את האירוע הנחתה שרון כידון.

איל חומסקי, גבי רוטר, ידידי המרכז הרפואי שיבא / צילום: תמר מצפי
 איל חומסקי, גבי רוטר, ידידי המרכז הרפואי שיבא / צילום: תמר מצפי

איל חומסקי וגבי רוטר

רוטשטיין וגרינבוים הביעו סיפוק מכך שבעזרת הפרויקט תשודרג סביבת החולה, מה שאולי ייתן הרגשה יותר נעימה בעת האשפוז. הגיעו להתרשם מהפרויקט היצירתי: דוד פתאל, משה ופנינה אדרי, אילן גרינבוים, ענת חפץ מעצבת האופנה שמרצה בשנקר וחברה בחוג הידידים, רווית נמרודי, רוני ואלישבע מילוא, גדעון אוברזון, גבי רוטר, עדי קייזמן וארוסתו אסתי גינזבורג, אירמה מיכאלי, מצדה זאבי, רונן טוב ששוחח ארוכות עם רחל תורג'מן, ג'ני ברנדס, זוהר יעקובסון, אורית אפרתי, לוני הרציקוביץ', איל חומסקי שהגיע על קביים לאחר תאונת סקי מלווה ברעייתו המעצבת תמי, מודי כידון, מירה צבילינגר, מירה קינן, ענת אנג'ל, קלודין גלנט, ענת ושמואל פרנקל, רני והילה רהב, יורם אלטמן, דבורה שטרסבורגר, רות לסט, ורד רוזן ורבים נוספים.