גם ראש הפדרל ריזרב בבוסטון תומך בהקלה כמותית

אריק רוזנגרן תומך בברננקי: "אם התמ"ג לא יצמח בקצב מהיר יותר והאבטלה תשאר ברמה הגבוהה בה היא נמצאת, המדיניות המוניטרית תצטרך להיות יותר מרחיבה"

לאחר שנגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, רמז אתמול בנאומו כי ייתכן ויש צורך בתוכנית הקלה כמותית נוספת, היום (ג') מצטרף לדתעו גם ראש שלוחת ה'פד' בבוסטון, אריק רוזנגרן.

רוזנגרן אמר כי צעדים מקלים נוספים יהיו דבר חכם, במיוחד אם הצמיחה תמשיך לדשדש. "אם התמ"ג לא יצמח בקצב מהיר יותר והאבטלה תשאר ברמה הגבוהה בה היא נמצאת, המדיניות המוניטרית תצטרך להיות יותר מרחיבה", אמר רוזנגרן בנאום שנשא בלונדון.

עוד הוא הוסיף כי ה'פד' לא צריך למהר ולצאת ממדיניות הריבית האפסית עד שהוא יהיה בטוח כי שוק העבודה התאושש. "אפילו אם הצמיחה תשתפר יותר מהצפוי, המדינה עדיין תשאר הרחק ממה שאפשר לתאר כתעסוקה מלאה - כך שלדעתי, המדיניות הנוכחית צריכה להיפסק רק כאשר מטרותיו של ה'פד' יושגו".

בנאום שנשא אתמול באיגוד הקבלנים הלאומי בארה"ב אמר ברננקי כי הוא מעודד מהירידה בשיעור האבטלה, אולם לדבריו יש צורך בהמשך מדיניות מרחיבה כדי לתמוך בצמיחה ובהורדת האבטלה. הירידה באבטלה, לפי ברננקי, עשויה לשקף "תפנית במגמה השלילית בשוק העבודה שהחלה ב-2008. על מנת שתפנית זו תושלם, יש צורך בהרחבה מהירה של הייצור והגברת הביקושים מצד הצרכנים והעסקים, תהליך שהמשך המדיניות המוניטרית המרחיבה יכול לתמוך בו".