המסחר באחד העם נחתם בעליות; המחזור מתחת לממוצע

אתמול דיווחנו על הרכישות של הפניקס והאפשרות שתפורסם הצעת רכש לאקסלנס ■ טבע גייסה כ-3 מיליארד דולר באירופה וביפן ■ מחזור המסחר נותר נמוך גם היום - כ-870 מיליון שקל

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים. זאת לאחר שאמש המדדים המרכזיים בוול סטריט פתחו את הרבעון השני ברגל ימין ורשמו עליות נאות. באירופה נרשמת מגמה מעורבת והמסחר בוול סטריט ניפתח בירידות. בהמשך היום יתפרסמו נתוני מאקרו באירופה ולאחר מכן בארה"ב שעשויים להשפיע על המסחר בארץ ובעולם.

אתמול, כאמור, נפתח הרבעון השני לשנת 2012 בוול סטריט בנימה חיובית, כאשר כל המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בעליות. זאת, לאחר שמדד מנהלי הרכש בארה"ב הפתיע לטובה וטיפס מעל התחזיות, לעומת נתוני המאקרו באירופה שהעיבו על השווקים בתחילת יום המסחר. באירופה נרשמו עליות חדות בשעה האחרונה של המסחר.

בתל-אביב הסתיים אתמול המסחר כפי שנפתח - בעליות קלות. מדד ת"א 25 סגר את היום בעלייה של כחצי אחוז.

לקראת סיום המסחר התפרסם דוח קרן המטבע על כלכלת ישראל. קרן המטבע הבינלאומית חולקת שבחים לכלכלת ישראל ומעריכה ששוק הנדל"ן בדרך ל"נחיתה רכה", אך באותה נשימה מפצירה בממשלה לנקוט צעדים מיידיים להגביר את שילובם של גברים חרדים ונשים ערביות בשוק העבודה - או שהצמיחה תיפגע משמעותית בטווח הבינוני.

הסדר חוב באמפל

חברת טבע דיווחה אתמול על הנפקה ותמחור אגרות חוב בסך 1 מיליארד אירו ו-450 מיליון פרנק שוויצרי שהנפיקה, וכן על סגירת הסכם מימון חדש בלתי-מובטח בסינדיקציה בסך 100 מיליארד יין יפני (כ-1.2 מיליארד דולר). בסך הכל גייסה טבע כ-3 מיליארד דולר. מדובר בהנפקת אגרות חוב ראשונה של טבע באירו ובפרנק שוויצרי ובהסכם מימון סינדיקציה ראשון לטבע בשוק היפני.

מניית כיל מתקדמת בעקבות העליות במניות הדשנים בניו-יורק אתמול, ומושכת איתה את החברה לישראל.

נציגות מחזיקי האג"ח הגיעה למתווה להסדר חוב עם חברת אמפל , שבשליטת יוסי מימן. בימים הקרובים יתכנסו הנושים הלא מובטחים לצורך אישור הסדר החוב.

חברת גב ים מקבוצת אידיבי השלימה אתמול גיוס בהיקף של כ-451 מיליון שקל. מתוכם, גייסה החברה 380 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים וכ-71 מיליון שקל מהציבור.

דלק קבוצה דיווחה היום כי חברה בת שלה התקשרה בהסכם לקבלת הלוואה בהיקף של 150 מיליון דולר מ-UBS לונדון, זאת כחלק מהליך המכירה שמנהל הבנק עבור קבוצת דלק בקשר עם בחינת מכירת אחזקותיה (50%) בחברת ההתפלה IDE.

אתמול לאחר סיום המסחר הודיעה הפניקס כי רכשה בבורסה 175,000 מניות של אקסלנס . המניות נרכשו בשער ממוצע של 47.72 שקל למניה, כלומר בכ-8.35 מיליון שקל. מדובר בכ- 1.03% מהון מניות אקסלנס. ב"גלובס" דיווחנו שבחודשיים הקרובים צפויה הפניקס להגיע להחזקה של קרוב ל-90% מאקסלנס, מה שיקרב אותה להצעת רכש ומחיקה מהמסחר.

המפקח על המכרות במשרד האנרגיה והמים אישר לגוליבר לחפש אורניום ומתכות רדיואקטיביות במדבר יהודה. כך הודיעה היום החברה. יו"ר גוליבר אנרג'י הוא ראש המוסד לשעבר מאיר דגן.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]