הבורסה סגרה בעליות קלות: ועדת צמח הפילה את רציו 4.6%

מחזור המסחר הסתכם בכ-913 מיליון שקל ■ היום פרסמה ועדת צמח לבחינת שוק הגז העתידי את מסקנות הביניים ■ דש: המלצת "קנייה" לפרטנר וסלקום בפרמיה של עשרות אחוזים על מחיר השוק ■ אזהרת רווח לאלווריון

הבורסה בתל אביב סגרה את יום המסחר (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר עליות קלות שנרשמו בבוקר למרות ירידות השערים שנעלו אמש את המסחר בוול סטריט. נזכיר כי בשבוע הבא, חול המועד פסח, תהיה הבורסה פתוחה אך שעות הפעילות יקוצרו. מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט והיום הצפי הוא לירידות קלות בפתיחת המסחר שם. מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-913 מיליון שקל.

מחר יפורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש מארס, במסגרתו מעריכים הכלכלנים כי המשק האמריקני הוסיף בחודש החולף 211 אלף משרות כאשר שיעור האבטלה נותר על כנו - 8.3%. עם זאת, באופן נדיר למדי, המדדים בארה"ב לא יגיבו לנתונים שכן הבורסות בעולם הנוצרי סגורות לרגל חג הפסחא, ולמעשה הבורסה באחד-העם תהיה הראשונה להגיב ביום א'. ביום שני הבורסות באירופה יהיו סגורות אולם בוול סטריט יתקיים מסחר כרגיל.

ירידות חדות במניות "לוויתן"; אלווריון פרסמה אזהרת רווח

מניות סקטור הגז ריכזו עניין על רקע פרסום מסקנות הביניים של ועדת צמח לבחינת משק הגז העתידי. לפי ההמלצות, ישראל תשמור בידיה עתודת גז אסטרטגית בהיקף של 400 מיליארד מ"ק (BCM) ותאפשר ייצוא של גז בכמויות שמעל מכסה זו - כך ממליצה הוועדה לבחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז הטבעי בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה והמים שאול צמח. נציין את רציו , אבנר , דלק קידוחים ומודיעין .

מניית אלווריון צנחה בעקבות אזהרת רווח חריפה שפרסמה החברה לרבעון הראשון של שנת 2012. ספקית הפתרונות לאינטרנט אלחוטי (WiMAX) מסרה היום כי ההכנסות שלה ברבעון הראשון יעמדו על 33-33.5 מיליון דולר והיא תפסיד 9-10 סנט למניה. מדובר בתוצאות נמוכות יותר מהתחזיות שסיפקה בעבר, שכן בפברואר העריכה החברה כי ההכנסות ברבעון הראשון יעמדו על 38-43 מיליון דולר וכי ההפסד יעמוד על 1-6 סנט למניה.

האנליסט ערן יעקובי השיק אתמול סיקור מחודש על מניות התקשורת, אשר נחשף לראשונה ב"גלובס". יעקובי מעניק למניות הסלולר המלצת "קנייה" במחיר יעד של 63 שקלים לסלקום ו-37.5 שקלים לפרטנר . כמו כן, לבזק מוצמדת המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 7 שקלים, ולהוט "תשואת שוק" במחיר יעד של 43.5 שקלים.

נזכיר כי אתמול חתך פסגות באופן נדיר יחסית את המלצתו למניית בזק ל"מכירה" במחיר יעד של 5 שקלים.

טבע תובעת את חברת התרופות סינטון בגין הפרה של לא פחות מ-7 פטנטים שונים בייצור גירסה גנרית לתרופת הקופקסון. בתגובה, סינטון, חברת תרופות הולנדית, הודיעה כי הגישה ל-FDA מסמכים המוכיחים כי פג התוקף על אותם פטנטים שרשמה טבע על תרופת הקופקסון, וכי התרופה שהם מייצרים אינה מפרה את הפטנטים הללו.

היום לקראת סיום המסחר הודיעה טבע שה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) העניק לה בלעדיות למשך 180 יום לשיווק גירסה גנרית ל-Provigil לאחר שקבע שטבע הייתה הראשונה להגיש מסמכים לבקשת רישוי בגין שני פטנטים הרשומים ב"ספר הכתום" לתרופה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]