אליפות רחוקה

צא מזה נתניהו. תשתיות זה חשוב, אבל קרית שמונה תישאר לעולם פריפריה

"לא צריך לדבר יותר במונחי מרכז ופריפריה, מאחר ואנחנו מותחים ופורסים כבישים ורכבות לאורכה של המדינה" - זה היה המסר העיקרי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשיחה הראשונה שבה בירך בשידור חי את קברניטי עירוני קרית שמונה על זכייתם באליפות המדינה.

צא מזה נתניהו. תשתיות זה דבר חשוב, אולי הכי משמעותי בקידומה של עיר, אבל קרית שמונה תישאר לעולם פריפריה. על פער של 185 ק"מ בינה לבין ת"א, לא ניתן לגשר בעזרת כביש או רכבת. לנצרת ולבאר שבע (מעט יותר מ-100 ק"מ לת"א) יש סיכוי קטן, אבל קרית שמונה רחוקה יותר מדי. גם בגלל הזמן, וגם בגלל העלויות: 370 ק"מ הלוך חזור, ברכב חסכוני שזולל ליטר ל-15 ק"מ, זה עדיין 200 שקל ליום! יותר זול לשכור במרכז. מה גם, שכדאי לנתניהו לדעת של-23 אלף תושבי העיר, הכוללת מעט יותר מ-7,700 דירות ובתים, יש בסה"כ כ-5,700 מכוניות. לא כולם יכולים לנוע בקלילות עד למרכז.

קרית שמונה - בהנחה שמדינת ישראל מוכרחה שגם אזרחים יגורו בגבולותיה - חייבת למצוא עוגן ומוקד משיכה משל עצמה, או לפחות במרחק חצי שעת נסיעה. עוגן של תיירות, תעשייה, חינוך, תרבות וכו' - שיספק לתושבים קצת יותר נחת מצלחת אליפות, שתנדוד בשנה הבאה לפחות 115 ק"מ דרומה, עד העיר חיפה.