"אל דאגה, ברננקי יחכה שהתיקון יעמיק ואז יכריז על QE3"

"נביא הזעם" מארק פאבר טוען כי ברננקי ישיק בקרוב תוכנית הקלה כמותית נוספת ■ "אם הוא לא יעשה כך הוא יראה מטופש" ■ "אילו אני הייתי במקום ברננקי, הייתי מחכה שהשווקים יירדו ואז הייתי משיק את ה-QE3"

בעוד יו"ר ה'פד' בן ברננקי מתלבט האם להוציא לפועל תוכנית הקלה כמותית נוספת (QE3) שתמריץ את השווקים ותאיץ את התאוששות הכלכלה, נראה כי המשקיעים משתוקקים לתוכנית שכזו שתקפיץ את שוקי המניות כפי שעשו התוכניות הקודמות. כך שכל יום נוסף של ירידות בשווקים דוחק בברננקי להוציא לפועל את ה-QE3.

מארק פאבר, מי שכונה נביא הזעם, שחזה את הקריסה הכלכלית של 2008, כעת מרגיע את אותם "מכורים להדפסת הכסף", כפי שהוא מכנה אותם, וטוען כי במידה והתיקון בשווקים יימשך בתקופה הקרובה כף המאזניים של ה'פד' תיטה יותר לעבר השקת תוכנית הקלה כמותית שלישית.

פאבר טוען כי דוח התעסוקה המאכזב שהצביע על כך שהמשק האמריקני הוסיף כ-120 אלף משרות בלבד בחודש מארס, לעומת הצפי שעמד על יצירת 200 אלף משרות, גרם להחרפת התיקון בשוקי המניות "וכולם מחכים כעת שברננקי יציל את העולם".

"אל דאגה, בררנקי יספק למכורים את החומר הדרוש להם - QE3, ואם הוא לע יעשה כך הוא יראה מטופש למדי", אומר פאבר. "אומנם לא הייתי רוצה להיות במקומו, משום שהתקופה הזו מאופיינת בחוסר ודאות גבוהה, ומעבר לכך, במצב הפוליטי הנוכחי יהיה לברננקי קשה להוציא לפועל תוכנית תמריצים נוספת, אך אני במקומו הייתי מחכה שהשווקים יירדו עוד, כדי לפחות לקבל את הסימפטיה והתמיכה של המשקיעים".

כזכור, תומכי תוכנית ההקלה, או "המכורים להדפסת כסף",כפי שמכנה אותם פאבר, התאכזבו מאוד מפרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה לפני כשבוע, זאת לאחר שהתברר כי רק 4 מחברי ועדת השוק הפתוח תמכו בהשקת תוכנית תמריצים נוספת.

מנגד, ברננקי לא מפסיק לפזר לאוויר רמזים נוספים בנאומים שהוא נושא בפורומים שונים, לגבי "הצורך של מערכת הבנקאות בסיוע נוסף", ועל כך שהכלכלה האמריקנית מתאוששת בקצב איטי מדי.