בורסת ת"א ננעלה בעליות שערים; מלאנוקס זינקה 10.2%

מניות התקשורת ירדו בעקבות השקת הום סלולר ■ בנק ישראל יפרסם ביום שני את הריבית לחודש מאי - צפויה להישאר ללא שינוי ■ שבוע המסחר יהיה קצר השבוע: 3 ימים בלבד ■ קרן המטבע הגדילה משאביה ב-400 מיליארד ד'

שבוע המסחר בבורסה ננעל היום (א') בעליות שערים, על רקע תוצאות פסגת שרי האוצר של ה-G20 שבמהלכה ניתנה התחייבות על הזרמת 430 מיליארד דולר נוספים לקרן המטבע הבינלאומית לטיפול במשבר החוב באירופה. בזירה המקומית, יפרסם מחר בנק ישראל את הריבית במשק לחודש מאי - שצפויה להיוותר ללא שינוי. שבוע המסחר יהיה קצר השבוע ויהיה בן 3 ימים בלבד וזאת לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות שיחולו בימים רביעי וחמישי. המחזור הסתכם ב-700 מיליון שקל.

נתחיל בזירה המקומית כשמדד המעו"ף ננעל ביום ה' בעלייה של 0.9% ונקבע על רמה של 1,153.11 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זין סגל מעריך שהכיוון הכללי של המדד הינו כלפי מעלה במיוחד אם יחצה את רמת ה-1,160 נקודות.

"המעו"ף ונתמך מעל 1,124 נקודות, בהתאם לתרחיש האחרון שניתן כאן, ונכנס למסלול של עליה. מגמת העליה צפויה להימשך", כתב סגל בניתוח הטכני שלו. "מהלך מעל 1,160 נקודות יאשר את תרחיש המשך העליה. זהו כאמור המהלך בעל הסבירות הטכנית הגבוהה יותר".

בזירת המאקרו המקומית, בנק ישראל יפרסם, כאמור, ביום שני הקרוב את החלטת הריבית שלו במשק לחודש מאי - שצפוייה להיוותר על כנה ברמה של 2.5%. בנוסף, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם ביום שני מספר נתוני מאקרו שכוללים בין היתר את היקף הייצור התעשייתי במדינה לחודש פברואר, כמו גם מדד יצוא השירותים לחודש פברואר והיקף סחר החוץ של מדינת ישראל לחודש מארס. ביום שלישי תפרסם הלשכה את סקר אמון הצרכנים לרבעון הראשון של 2012.

קרן המטבע ממנפת משאבים

נעבור לזירה הבינלאומית והחדשות המרכזיות מגיעות הפעם מכיוונה של וושינגטון שם ננעלה אתמול פסגת שרי האוצר של מדינות ה-G20 שהתקיימה במטה של קרן המטבע הבינלאומית. במהלך הספגה הצליחה קרן המטבע לקבל התחייבויות מהמדינות החברות בקרן להכפיל את קרן החילוץ המיוחדת שנועדה לטיפול במשבר החוב באירופה על ידי הזרמת כ-430 מיליארד דולר לקופת הקרן.

טימותי גייתנר, שר האוצר של ארצות הברית שלא תזרים כספים לקופת הקרן, בירך על ההישג אולם חזר והדגיש שמדינות אירופה צריכות לעשות יותר על מנת לטפל במשבר. במהלך דברים שנשא היום מול הוועד המנהל של קרן המטבע העולמית שיבח טימות'י גייתנר את הצעדים שממשלות אירופה נקטו עד כה. "הצלחת השלב הבא בטיפול במשבר תלויה במידה רבה ברצונה וביכולתה של אירופה, יחד עם הבנק המרכזי האירופי והיכולת שלו להשתמש בכלים שעומדים לרשותו בצורה גמישה אך אגריסיבית על מנת לתמוך במדינות שמיישמות את הרפורמות הדרושות", אמר.

בנוסף, היום יתקיים הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת. על פי ההערכות לא צפוי ניצחון מוחץ לאף אחד מהמועמדים, מה שיצריך סיבוב נוסף שיתקיים ב-6 במאי בין שני המועמדים שקיבלו את מירב הקולות. על פי סקרים שמתפרסמים בצרפת, הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי והמועמד הסוציאליסטי פרנסואה הולנד עם אלה שיעלו לסיבוב השני, שם צפוי ניצחון מוחץ להולנד.

הסכם מימון ל"תמר"; הסאגה בדלק נדל"ן קרובה לסוף?

מניות הגז הטבעי ריכזו עניין. זאת לאחר ששותפויות "תמר" דיווחו אמש (מוצ"ש) על הסכם מימון לפיתוח השדה, עליו חתמו עם קונסורציום של 11 בנקים זרים ומקומיים - בהיקף של 900 מיליון דולר. ההסכם כולל בנקים כמו ברקליס ו-HSBC. דלק קידוחים קיבלה הלוואה של 400 מיליון דולר, אבנר קיבלה סכום דומה, ואילו חברת "דור גז" קיבלה כ-100 מיליון דולר. כ-190 מיליון דולר מהסכום ישמש לפירעון יתרת הלוואת הגישור מחודש יוני 2010 למימון חלקה של השותפות בתכנית הפיתוח של פרויקט תמר. נציין גם את ישראמקו השותפה בפרוייקט.

עוד מסקטור הגז והנפט, בעוד המשקיעים ממתינים לעדכון מקידוח הנפט מ"לוויתן", ל"גלובס" נודע כי השותפות למאגר, שכבר הוכרז כתגלית גז, עתידות להגדיל את עתודות הגז ב-3-4 טריליון רגל מעוקב (TCF) נוספים. נציין את רציו . לסיפור המלא

המלצות ועדת הריכוזיות אושרו היום בממשלה הבוקר, ומניות הבנקים נסחרו בעליות. נציין את פועלים ודיסקונט . מנגד, מניות התקשורת רשמו ירידות על רקע הכרזת חברת הום סלולר על תחילת הפעילות. נציין את בזק , סלקום ופרטנר .

יצחק תשובה ונציגי מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן הגיעו ביום שישי אחר הצהרים להבנות לגבי הסדר החוב בדלק נדל"ן. תשובה הסכים להעניק אפסייד של 2% עד 2.5% ממניות קבוצת דלק אם השווי שלהן יעלה מעל לשווי מסוים שייקבע - כלומר השתתפות של מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן ברווחים עתידים מהגז. בנסוף, מחזיקי האג"ח יקבלו תשלום במזומן של 53 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל כפי שנקבע בעבר. עדיין נותרו פערים בין הצדדים בעיקר לגבי גובה הריבית שתושלם על האג"ח החדשות והפערים בין הצדדים עומדים כרגע על 2%. הדיונים צפויים להתחדש מחר, כשבהודעה של נציגי מחזיקי האג"ח מסדרת כ"ה הודיעו שהם עדיין לא הסכימו לתנאים שהציב תשובה.

מניית טבע ריכזה עניין לאחר שחברת התרופות השוויצרית נוברטיס הודיעה שלשום שהוועדה המייעצת לרשות התרופות האירופאית אישרה את פרופיל היעלות - בטיחות של תרופה ה"גילינה" שנועדה לטיפול בטרשת נפוצה ובכך הוסר עוד מכשול בפני התרופה שעלולה להוות איום רציני על תרופת הדגל של טבע - הקופקסון.

מניית אלווריון המשיכה בהתקדמות לאחר שעל פי גורמים המקורבים לחברה, המנכ"ל ערן גורב החליט לעזוב את תפקידו. גורב מונה למנכ"ל אלווריון בפברואר 2010 במטרה להבריא את החברה - אך בתקופתו צנחה המניה ב-83%. חזי לפיד, ששימש בעבר כמנכ"ל אינוויב שנרכשה על ידי אלווריון ב-2003, צפוי להחליפו.

מניית מלאנוקס המשיכה גם היום לרשום עלייה חדה, לאחר שפרסמה בלילה שבין רביעי לחמישי את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה מהם עולה שהחברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 88.7 מיליון דולר. הרווח הנקי שלא בסיס non-GAAP הסתכם ב-22 מיליון דולר או 51 סנט למניה לעומת רווח של 9.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011, ורווח של 13.1 מיליון דולר ברבעון הקודם. נציין כי אנליסטים בוול סטריט ציפו לרווח של 34 סנט למניה על הכנסות של 81.62 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]