רים שוקלת ארגון מחדש: תחפש השקעות משותפות

יצרנית הבלקברי, שנמצאת בקשיים כספיים, שוקלת למכור נכסים ופטנטים במטרה להציל את החברה ■ רק בשבועות האחרונים עזבו החברה מספר בכירים

חברת רים יצרנית מכשירי הבלקברי שכרה משרד עורך דין שילווה אותה בתהליך ארגון מחדש שיכול לכלול בין היתר את מכירת נכסים של החברה, השקעות משותפות עם חברות אחרות ומכירת הפטנטים שלה או לפחות רשיונות לפטנטים, כך מפרסמת סוכנות הידיעות רויטרס מפי אנשים המקורבים לעניין.

כחלק מהאסטרטגיה של יצרנית המכשירים הקנדית, מועצת המנהלים של החברה מחפשת דרכים להגדיל את הכנסותיה ממערכת ההפעלה החדשה שלה למכשירי הבלקברי ואולי אף לפתוח את רשת התקשורת הייחודית שלה לחברות אחרות. החברה מקווה בשלב מסויים, להכניס קרוב ל-4 מיליארד דולר מעסקאות עם מפעילים סלולראים שונים.

"מדובר באסטרטגיה שהייתה בשלה אצל רים, והיא הייתה בשלבים מתקדמים בשיחות עם מפעילים שונים על מנת לייש את האסטרטגיה", אמר אחד המקורות לסוכנות רויטרס.

ההחלטה לבצע ארגון מחדש באה על רקע הנטישה ההמונית של לקוחות והמעבר שלהם לאייפון של אפל או לטלפונים בעלי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. גם מצב העובדים של רים לא מזהיר, כשרק בחודשיים האחרונים עזבו את החברה מספר בכירים בה כולל המנכ"ל, שני יושבי הראש המשותפים ושני סמנכ"לים.