תמימות דעים: פישר יותיר מחר את הריבית במשק ללא שינוי

סקר "בלומברג": הוועדה המוניטארית של בנק ישראל צפויה מחר להותיר הריבית ברמה של 2.5% ■ גם 92% מיועצי ההשקעות בבנקים נוקטים בהערכה דומה

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, והוועדה המוניטארית של הבנק, צפויים להותיר מחר (ב') את הריבית המרכזית במשק ללא שינוי (ברמה של 2.5%) - כך מעריכים, פה אחד, 23 אנליסטים בסקר "בלומברג".

גם בסקר שערך הבוקר בית ההשקעות פסגות בקרב כ-400 יועצי השקעות, עולה כי 92% מהיועצים בבנקים מעריכים שהריבית מחר תיוותר על כנה.

בפסגות סבורים כי "ההאטה בשיפור הסביבה הכלכלית בארה"ב וההרעה המחודשת באירופה, כמו גם עלייה חזויה בשיעור האבטלה בישראל בחודשים הקרובים, תוביל את הועדה המוניטרית של בנק ישראל להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית במהלך 12 החודשים הקרובים".

נזכיר כי בבנק ישראל הותירו גם בחודש שעבר את הריבית ללא שינוי, תוך שהסתמכו על ההתפתחויות בכלכלה העולמית ובשוקי ההון - אשר לדברי הוועדה המוניטארית של הבנק, "הפחיתו את הסיכונים להידרדרות משמעותית בפעילות הכלכלית באירופה ובארה"ב בזמן הקרוב".

כמו כן, ובהתאם לדיווח מקדים ב"גלובס", העלה בנק ישראל העלה גם את תחזית הצמיחה למשק לשנת 2012, שעמדה על 2.8%, ל-3.1%. "בארה"ב נרשם שיפור ניכר בכלכלה בחודשים האחרונים, בייחוד בשוק העבודה, וגם בישראל נתוני היבוא ממשיכים להצביע על ביקושים פנימיים חזקים מעבר לצפוי", הסבירו בבנק את המהלך, תוך ציון כי "הערכות הבנק לגבי ההאטה הכלכלית היו מוגזמות במקצת".

"ריבית בנק ישראל תיוותר ללא שינוי, אולם ציפיות האינפלציה המאמירות הופכות משבוע לשבוע לכאב ראש לא קטן לבנק המרכזי", מציין יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, שסבור כי "בנק ישראל רואה את התשואות הספרדיות חוזרות לרמות השיא והדבר מסנדל את המדיניות המוניטארית ויגרור לשיטתנו ריבית ריאלית שלילית לפרק זמן ארוך".