נעילה חיובית בבורסה: טאואר זינקה, דלק נדל"ן נפלה 7%

חוזים חיוביים בוול סטריט ■ הריבית נותרה ללא שינוי, כצפוי ■ מנכ"ל מלאנוקס מכר מניות ■ תשובה מפסיק לתמוך בדלק נדל"ן ■ דלק רכב פתחה היום את עונת הדוחות לרבעון הראשון

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ג') ננעל בעליות שערים. זאת, ברקע מגמה חיובית בשוקי העולם ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. נזכיר כי המסחר בתל אביב יתחדש רק ביום ראשון בשל ימי הזיכרון והעצמאות. בפתיחת המסחר פקעו אופציות המעו"ף לחודש אפריל ברמה של 1,156.27 נקודות למדד ת"א 25.

רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, מציין הבוקר כי "מצבו של גוש האירו בעייתי ויהיה על מקבלי ההחלטות לטפל בו זמנית בשני מישורים - משבר חוב ריבוני ומשבר כלכלי. במצב דברים זה, בדומה לארה"ב, העיניים תהינה נשואות יותר ויותר לבנק המרכזי של אירופה, לקרן המטבע הבינלאומית וכנראה גם למדינות הגדולות באסיה ואמריקה הלטינית, שגוש האירו הינו שותף סחר חיוני עבורן; למדינות הללו יהיה חלק גדל והולך בהבראת הגוש. במבט לתקופה הקרובה, סביר כי סביב הודעות ונתונים של קרן המטבע והבנק המרכזי של אירופה וכן התפתחויות מדיניות ביבשת, נראה פעלתנות רבה בשוקי המניות ברחבי העולם, כך שמידת התנודתיות תוסיף להיות גבוהה. דברים דומים ניתן לומר על התנהגות האירו כנגד הדולר של ארה"ב ומטבעות נוספים בחודשים הקרובים".

הריבית נותרה ללא שינוי

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, והוועדה המוניטארית של הבנק, הותירו אתמול את הריבית המרכזית במשק לחודש מאי ללא שינוי (ברמה של 2.5%), בהתאם להערכות בשוק. איילת ניר, הכלכלנית והאסטרטגית הראשית של פסגות, מציינת כי החלטת הועדה המוניטרית להותיר את הריבית על כנה, אינה מפתיעה. ניר צופה כי הריבית תישאר ללא שינוי בשנה הקרובה.

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון, מציינים כי "במבט קדימה, לפי הערכתנו, צפוי אי שינוי בריבית ברוב חודשי 2012 עם סבירות גבוהה להעלאת ריבית בסוף השנה, מגמה אשר תימשך בשנת 2013. העובדה שהממשלה מנהלת מדיניות פיסקאלית מרחיבה עם חריגה בגרעון אשר עלול להגיע לכמעט 5% תוצר בשנת 2013 תחייב את בנק ישראל לנהל מדיניות מוניטארית יותר מרסנת".

וולדמן מוכר מניות מלאנוקס; תשובה מתנער מדלק נדל"ן

מלאנוקס המשיכה לרכז גם היום עניין. מייסד ומנכ"ל מלאנוקס , אייל וולדמן, ניצל ביום חמישי האחרון את הנסיקה במניית החברה לאחר פרסום דוחותיה הכספיים (עלתה כ-52% בסיום יום המסחר דאז), ומכר באותו היום 56 אלף ממניות החברה אשר ברשותו, בהיקף כולל של 3.2 מיליון דולר. לפי הודעת מלאנוקס לבורסה, מכר ולדמן במהלך היום כ-36,663 ממניות החברה לפי שווי של 55 דולר למניה (2.016 מיליון דולר בסך-הכל), ועוד כ-19,998 מניות לפי שווי של 60 דולר למניה (1.19 מיליון דולר).

דלק רכב שבשליטת גיל אגמון סיכמה היום את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק של 59% ברווח הנקי ל-182.18 מיליון שקל לעומת 114.35 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011. הסיבה העיקרית לזינוק ברווח: הכנסות מימון של כ-130 מיליון שקל עקב שערוך הלוואות נקובות בין יפני, אחד משוקי היבוא העיקריים של החברה. בשורת ההכנסות רשמה החברה עלייה מינורית ל-1.188 מיליארד שקל לעומת מכירות של 1.138 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המכירה והשיווק זינקו ל-20 מיליון שקל לעומת 8.68 מיליון שקל ברבעון המקביל

אלווריון דיווחה הבוקר כי נבחרה על ידי ספקית תקשורת סלולרית מובילה לספק תקשורת WiFi בסין הכפרית. מהחברה נמסר כי מדובר בחוזה גדול יחסית בהיקף של מיליוני דולרים, ומתמשך, עם חברת תקשורת משלוש הגדולות בסין.

טאואר רשמה עלייה חדה. החברה הודיעה בדוחות השנתיים ל-2011 כי חתמה על מזכר הבנות מחייב להקמת מפעל ייצור מתקדם בטכנולוגיה של 300 מ"מ בהודו בשיתוף תאגיד בנייה ותשתיות מוביל במדינה. כעת חושפים כלי תקשורת מובילים במדינה כי בקונסורציום של טאואר נמצאת גם הענקית האמריקנית IBM וחברת Jaypee Associates.

אמפל תיקנה למעלה. מבדיקת "גלובס" עולה כי במרוצת 7 השנים האחרונות (2005-2011) רשמה אמפל הפסד עתק של 692 מיליון שקל, ובאותה עת נהנו בעל השליטה יוסי מימן סמנכ"לית הכספים אירית ואילוז מעלויות שכר מפנקות שממחישות את הניתוק של מדיניות התגמולים של החברה מביצועיה בפועל. מימן צבר בשנים אלו עלויות שכר של 56 מיליון שקל, ואילו אילוז צברה 35 מיליון שקל. כך, משכו השניים מהחברה 91 מיליון שקל - ותרמו בכך את חלקם לשורה התחתונה והאדומה של החברה.

אין שינוי בדוח המשאבים הפרוספקטיביים ברשיון "שמשון", כך דיווחו הבוקר לבורסה השותפות בפרוייקט לקראת התחלת הקידוח. רישיון "שמשון" נמצא כ-50 ק"מ מזרחית למאגר הגז "ים תטיס" שמול חופי אשקלון. פוטנציאל הגז בפרוספקט מוערך ב-2.3 טריליון רגל מעוקב (TCF), כאשר שיעור ההצלחה המוערך הינו 15%. התקציב לקידוח עומד על כ-64 מיליון דולר. נציין את ישראמקו ומודיעין .

לאחר שמחזיקי האג"ח של דלק נדלן הציגו שוב ושוב דרישות נוספות למרות שכבר חתמו על מתווה עקרונות להסדר חוב ולמרות שבעל השליטה הסכים ללכת לקראתם, העביר אמש יצחק תשובה מכתב לחברה - בו הודיע שיפסיק לתמוך בה פיננסית, החל מה-6 במאי. מקורבים לתשובה מסרו כי "נגמרו המשחקים. מחזיקי האג"ח מתחו את החבל יותר מדי. הם חצו את כל הקווים בדרישות שלהם - הגיע הזמן שבית המשפט יכריע". המכתב של תשובה הועבר אמש למערכת בתי המשפט.

גרנית פרסמה היום הצעת רכש למניות חברת טמבור הנמצאת בשליטתה. הקבוצה, המחזיקה כיום כ-84% ממניות טמבור, מתעתדת לרכוש את מלוא המניות המוחזקות בידי הציבור. לפי הצעת הרכש, מציעה גרנית לרכוש את המניות במחיר של 5.25 שקל למניה, לעומת מחיר של 4.8 שקל בסיום המסחר אתמול.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]