פרטנר עוקפת את אפל - ותשווק את האייפד החדש

פרטנר לא הסכימה להתחייב לכמויות שדורשת אפל בשיווק האייפד החדש ■ חתמה על הסכם לשיווק המכשיר עם איי דיגיטל ■ ישנו סיכוי שאפל לא תאהב את ההחלטה לעקוף אותה דרך עבודה עם משווק שלה

חברת פרטנר חתמה על הסכם לשיווק האייפד החדש עם איי דיגיטל. החתימה באה על רקע סירובה של פרטנר להיענות, בשלב הזה, לדרישות אפל להתחייבות לכמויות. סלקום הסכימה לדרישה ולכן חתמה על הסכם שמקנה לה כרגע בלעדיות בהשקת המכשיר אייפד החדש, וזאת עד שיוחלט בפלאפון ובפרטנר האם להיענות לדרישה של אפל.

ל"גלובס" נודע שאפל דרשה התחייבות למכירת עשרות אלפי מכשירים (יש המעריכים 100 אלף בשנה) לתקופה של 3 שנים, אך לא ניתן היה להשיג אישור לכך. הדילמה של החברות הסלולריות הייתה שהאייפד החדש אינו מוצר שדומה לאייפון וההתחייבות לשווק כמויות כה גדולות הייתה עשויה להתגלות כהתחייבות סרק, על רקע העובדה שישנם טאבלטים בשוק שלא נופלים מהאייפד והמצב היום שונה ממה שהיה בעת השקת האייפון.

לכן, העדיפה פרטנר שלא לקחת סיכון והחליטה לרכוש את המכשירים מאיי דיגיטל. ישנה שאלה סביב ההחלטה של פרטנר - האם איי דיגיטל רשאית למכור לחברה סלולרית שעובדת מול אפל את האייפדים, והאם פרטנר רשאית לרכוש מאיי דיגיטל את המכשירים.

כידוע, ההסכמים של אפל עם החברות הסלולריות מאד קפדניים וברורים ובעבר אפל לא היססה להתערב ולהורות על הפסקה לשיווק מכשיר מסוים שלא תאם את מדיניותה. ייתכן שפרטנר לקחה סיכון מחושב שאפל לא תאהב את ההתקשרות עם משווק שלה, ובמקרה כזה תורה על ביטול המהלך השיווקי שבין פרטנר לאיי דיגיטל.