לאומי: הבורסה מעניינת עבור מי שלא חושש מתנודתיות

כלכלני לאומי בסקירה השבועית: התפתחויות משמעותיות בגזרה הגיאופוליטית, באם יחולו, עשויות להביא לירידה מהותית בשערו של השקל

"אנו צופים כי המהלכים הרגולטוריים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים ויעיבו על ביצועי השוק המקומי. בהסתכלות ארוכת טווח, רמת המחירים הנוכחית נראית מעניינת עבור משקיעים שאינם חוששים מתנודתיות". כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית שלהם על שוק ההון.

בנוגע לשוק האג"ח מציינים בלאומי כי העליות שחלו לאחרונה בסביבה האינפלציונית, קרבו את הריבית הריאלית במשק לרמה אפסית. "בנוסף, אנו מעריכים כי הפתעות במדד, באם יחולו, יהיו כלפי מעלה - זאת, על רקע המשך העלייה בלחצים האינפלציוניים. בשל האמור, ועל אף העליות שחלו בו לאחרונה, אנו מעדיפים עדיין במעט את האפיק הצמוד על זה השקלי".

השילוב של העלייה בסביבה האינפלציונית מחד והריבית הריאלית העומדת סביב רמה אפסית מאידך, מחזקים את ההערכה לעלייה בריבית המוניטארית כבר בחודשים הקרובים, כאשר ייתכן שהעלייה תהיה אף גבוהה מזו המתומחרת בשוק. בשל האמור, בלאומי סבורים כי יש להחזיק במח"מ בינוני בחלקו הממשלתי של תיק ההשקעה.

בשוק הקונצרני מעריכים בלאומי כי השקת המדדים החדשים הצפויה בתחילת חודש מאי תביא להמשך העלייה בהיקפי המסחר ועל כן ממליצים להשקיע באגרות הנכללות במדדים אלו, בדגש על אגרות במח"מ של עד 3 שנים המשתייכות לחברות בעלות תזרים יציב.

בנוגע לשוק המט"ח מעריכים בלאומי כי בטווח הקרוב צפוי השקל להיסחר בעיקר בהשפעת פרסום נתונים מאקרו כלכליים בארה"ב ובאירופה. התפתחויות משמעותיות בגזרה הגיאופוליטית, באם יחולו, עשויות להביא לירידה מהותית בשערו של השקל.