הבורסה ננעלה בעליות; בזק זינקה 3% לאור הדיבידנד

הבורסה המקומית הייתה סגורה מאז יום ג' ואילו בבורסות של אירופה וארה"ב נרשמו 4 ימים רצופים של עליות ■ בריינסוויי מגייסת כ-16 מיליון שקל ■ משקיעי פרוטליקס ממתינים להחלטה

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (א') בעליות, לאחר חופשת יום העצמאות כשברקע עומדות החדשות שהגיעו מארצות הברית ואירופה במהלך סוף השבוע. נזכיר כי הבורסה המקומית הייתה סגורה מאז יום ג' ואילו בבורסות של אירופה וארה"ב נרשמו 4 ימים רצופים של עליות.

נתחיל מהזירה המקומית ועם מדד ת"א 25 שננעל ביום שלישי בעליות של 1.28% ונקבע על רמה של 1162.95 נקודות. זין סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מעריך שלאור העליות שנראו במדד בשבועות האחרונים מגמת העלייה של המדד צפויה להימשך גם בשבוע הקרוב.

"מגמת העליה של ת"א 25 נמשכת, המדד נתמך מעל רמת ה-1140 נקודות ועלה קצת מעל ל-1160 נקודות, שני סימנים שהוגדרו בסקירה הקודמת כסימנים חיוביים", כותב סגל בסקירה שלו. "מגמת העליה צפויה להימשך. המבחנים לכך לשבוע הקרוב הם תמיכה מעל 1150 נקודות ו/או מהלך מעל 1180 נקודות שיחשב סימן חיובי במיוחד".

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הודיעה ביום רביעי על אישרור דירוג האשראי של ישראל שנקבע על רמה של A. בהודעה של הסוכנות שיבחו את הכלכלה המקומית וטענו שבניתוח הנוכחי לא נלקח בחשבון ההשלכות של גילוי הגז על הכלכלה הישראלית. עוד נטען בדוח שאם תחול רגיעה במתיחות עם איראן או שהממשלה תמשיך לשמור על אחריות פיסקאלית, אז דירוג האשראי של ישראל יעלה.

נעבור לאירופה שם הודיעה סוכנות דירוג האשראי S&P על הורדת דירוג האשראי של ספרד בשתי דרגה לרמה של +BBB. אם זה לא מספיק אז הלשכה לסטטיסטיקה במדריד דיווחה ביום שישי כי עוד 365,900 איש נוספו למעגל המובטלים במהלך הרבעון הראשון של 2012 ושיעור האבטלה במדינה הנמצאת במיתון טיפס ל-24.4% לעומת 22.9% בסוף שנת 2011.

גם הכלכלה הבריטית משכה תשומת לב במהלך השבוע הנוכחי כשהתברר שהמדינה נכנסה למיתון לאחר שנתוני הצמיחה של הרבעון הראשון של 2012 הצביעו על התכווצות של 0.2% לעומת צפי לצמיחה של 0.1%. מדובר בחדשות רעות עבור בריטניה שכן זהו הרבעון השני ברציפות שבו הכלכלה הבריטית מצביעה על התכווצות בהיקף שלה.

בארצות הברית המצב קצת יותר מורכב. נתחיל בנתונים שהתפרסמו ביום חמישי לגבי מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה, שם נרשמה אכזבה כשמספר התביעות ירד באלף תביעות בלבד לעומת צפי לירידה של כ-16 אלף במספר התביעות החדשות.

האכזבות בארצות הברית נמשכו ביום שישי עם פרסום נתוני התמ"ג לרבעון הראשון של 2012. מהנתונים עלה שכלכלת ארצות הברית צמחה במהלך הרבעון הראשון של 2012 ב-2.2% לעומת התחזיות שדיברו על צמיחה של 2.5% ואפילו היו תחזיות שדיברו על צמיחה של 2.9%. הצמיחה בכלכלת ארצות הברית ברבעון הרביעי של 2011 עמדה על 3%.

מנגד מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אפריל עלה ל-76.4 נקודות לעומת צפי לקריאה של 75.7 נקודות בלבד, זאת לעומת 76.2 נקודות בחודש שעבר. גם הצריכה הפרטית עלתה ברבעון הראשון ב-2.9% - הקצב המהיר ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2010.

ביום רביעי פרסם הפידרל ריזרב את הריבית שלו לחודש מאי והיא נותרה כצפוי ברמה אפסית, אולם החדשות המרכזיות שיצאו משם הייתה העובדה שהפד מתכנן להשאיר את הריבית ברמתה הנוכחית עד סוף שנת 2014 לפחות. יו"ר הפדרל ריזרב התייחס שוב לאפשרות של השקת תוכנית תמריצים נוספת, ואמר שוב שהפדרל ריזרב עוקב כל הזמן אחרי הנתונים המתפרסמים במשק האמריקאי ובמידה ותחול התדרדרות פתאומית בנתונים אז הפד ישקול תוכנית תמריצים נוספת.

טבע: תוצאות ביניים חיוביות וניצחון משפטי בארה"ב

חברת טבע הודיעה ביום חמישי על כך שבנתוני ביניים של מחקר חדש שנערך הוכחה שוב יעילותה של תרופת הדגל שלה, הקופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה. בחברה אמרו שחלה ירידה מובהקת בנוקשות שרירים וכאב בקרב חולים בטרשת נפוצה אשר עברו לטיפול בקופקסון. בנוסף על כך דחה בית המשפט בארצות הברית את תביעת חברת מיילין נגד ה-FDA שאישר לטבע תקופת בלעדיות של 180 יום בשיווק תרופת הפרובוג'ל שפיתחה חברת הבת של טבע, ספלון.

נכסים ובנין עשויה לגייס עד 400 מיליון שקל בהנפקות אג"ח, באמצעות הרחבת סדרות אג"ח ג' ו-ד' שלה. כך דיווחה החברה הבוקר לבורסה. נכסים ובנין נשלטת ע"י דסק"ש (79.22%) של נוחי דנקנר. כמו כן, החברה מתכוונת לרשום רווח גדול של עד 190 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה בגין עליית שווי נכסים.

חברת פרוטליקס נסחרת במחזורים ערים ובעליות בשבועות האחרונים, לקראת ה-1 במאי, אז אמורה רשותה מזון והתרופות האמריקנית, ה-FDA, להכריע האם תאושר לשיווק התרופה שלה Uplyso, לטיפול במחלת הגושה. במקביל לציפייה המתוחה, נהנתה השבוע פרוטליקס מבעיות אצל המתחרה שלה, Shire, שקיבלה מן ה-FDA מכתב המעכב את פתיחת מפעל הייצור השני שלה לתרופה שלה לגושה בארה"ב.

חברת בריינסוויי דיווחה היום כי חתמה על הסכם השקעה, לפיו תגייס החברה, ממספר משקיעים כ-16 מיליון שקל בהובלת קרן שביט קפיטל, קרן פרייבט אקוויטי המתמקדת בהשקעות בחברות בשלבים מתקדמים ועם פוטנציאל צמיחה משמעותי, בתמורה להקצאה של 532,382 מניות של החברה וכן כתבי אופציה הניתנים למימוש ל-532,382 מניות נוספות. ההשקעה משקפת מחיר של 30 שקל לחבילה בת מניה אחת וכתב אופציה אחד. החברה רשאית להגדיל את ההשקעה בסכום נוסף של עד 3.75 מיליון שקל בתוך שבועיים ממועד החתימה, ממשקיעים נוספים שזהותם תיקבע על ידי החברה.

דלק רכב שבשליטת גיל אגמון סיכמה ביום שלישי את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק של 59% ברווח הנקי ל-182.18 מיליון שקל לעומת 114.35 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011. הסיבה העיקרית לזינוק ברווח: הכנסות מימון של כ-130 מיליון שקל עקב שערוך הלוואות נקובות בין יפני, אחד משוקי היבוא העיקריים של החברה.

מלאנוקס רשמה ירידה חדה לאחר שפתחה את היום עם פער שלילי של כ-4.8% מול ניו-יורק.

חברת כור , הנמצאת בשליטת דיסקונט השקעות , תרשום רווח של 490 מיליון שקל ברבעון הראשון כתוצאה מעליית הערך במניית קרדיט סוויס. חלקה של דסק"ש ברווח, המחזיקה בכ-70.1% ממניות כור, הוא כ-340 מיליון שקל.

חברת בזק הודיעה ביום שלישי שהיא תחלק את הדיבידנד בסך כמיליארד שקל, שהם 39.5 אגורות למניה, ב-21 במאי, כאשר המועד הקובע נקבע ב-4 במאי. בזק הכריזה על היקף הדיבידנד במעמד פרסום הדוחות הכספיים השנתיים שלה ב-15 במארס, בהתאם למדיניות הדיבידנד שלה לחלק 100% מהרווח הנקי החצי-שנתי כדיבידנד לבעלי המניות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]