נכשל הליך הגישור בין רביב דרוקר למשפחת נתניהו

‎‎משפחת נתניהו הגישה באפריל 2011 תביעת לשון הרע בסך 3.5 מיליון שקל נגד רביב דרוקר וערוץ 10 בגין תחקיר "ביביטורס" ששודר בתוכנית "המקור"

הליך הגישור בין העיתונאי רביב דרוקר למשפחת נתניהו נכשל. בעקבות כך, הנתבעים בפרשה - ערוץ 10, חדשות 10, נענע10, מיקי רוזנטל ורביב דרוקר - יגישו בתוך 14 ימים כתב הגנה.

בעקבות תחקיר "ביביטורס", ששודר בתוכנית "המקור" בערוץ 10 ועסק בנסיעותיהם של ראש הממשלה ורעייתו לחו"ל, הגישו בני-הזוג נתניהו תביעת לשון הרע על סך 3.5 מיליון שקל נגד רביב דרוקר וערוץ 10 באפריל 2011.

"באצטלה של תחקיר כביכול, הכפיש דרוקר את התובעים תוך שאינו בוחל באמצעים, מתעלם מעובדות ומספר סיפורי בדים, במטרה להשפיל את התובעים, להכפישם ולשים אותם ללעג ולקלס", כתבו באי-כוחה של משפחת נתניהו, עורכי הדין דוד שמרון ומיכאל ראבילו.

זמן קצר לאחר הגשת התביעה, ניתנה לצדדים ארכה להגשת כתב הגנה עד ליולי 2011. עוד בטרם חלף המועד פנו שני הצדדים בבקשה משותפת לארכה נוספת עד לספטמבר אותה שנה.

דבר זה חזר על עצמו מספר פעמים, עד שבחודש שעבר כתב השופט משה בר-עם כי "חלפה שנה לערך ממועד הגשת התובענה וטרם הוגש כתב הגנה. בכל הכבוד, עם התנהלותם הדיונית של הצדדים, לא ניתן להשלים".

השופט קבע כי יינתן מועד אחרון שבסופו יוגש כתב הגנה, תוך שהוא מזהיר כי "בחלוף המועד אשקול להורות על מחיקת התובענה".

בדיון היום (א') בבית המשפט הודיע בא-כוח הנתבעים, עו"ד ניר אוגולניק, כי בא-כוחם של משפחת נתניהו הודיע לו כי לא יתייצב בבית המשפט. עו"ד אוגולניק הוסיף כי הליכי הגישור לא הצליחו.

במסגרת הפרוטוקול גער בית המשפט בבא-כוח התובעים. "יש להצר על היעדרם, מבלי שניתן כל טעם לדבר... ככל שלא יוגש כתב ההגנה עד למועד האמור ב-29 באפריל, ובהיעדר בקשה מתאימה מטעם התובעים, אשקול להורות על מחיקת התובענה".