רקפת רוסק-עמינח, מנכ"ל לאומי, תשתכר 180 א' ש' בחודש

שכרה החודשי נמוך בכ-20% משכרה של גליה מאור, שפורשת לאחר 17 שנה ■ קובי הבר יחליף את רוסק-עמינח בתפקיד ראש החטיבה העסקית לא יאוחר מסוף השנה הנוכחית ■ לאומי מקים חטיבה חדשה למימון מורכב ונדל"ן

‎‎עידן חדש בלאומי : רקפת רוסק עמינח החלה לכהן היום (ג') כמנכ"ל הראשי התשיעי של הבנק, והחליפה את גליה מאור, שעמדה בראש הבנק ב-17 השנים האחרונות.

עם כניסתה של רוסק עמינח לתפקיד שודרגו תנאי העסקתה. מדיווח שמסר לאומי עולה כי שכרה החודשי ברוטו של המנכ"ל יהיה 180 אלף שקל. זאת, בהשוואה לשכר של 222 אלף שקל שקיבלה מאור, כלומר 19% פחות. עד כה עמד שכרה של רוסק עמינח על כ-120 אלף שקל בחודש, והמינוי למנכ"ל הביא לתוספת שכר של 50%.

נקבע כי אם תתפטר רוסק עמינח מתפקידה, לאחר 15 שנות ותק בבנק לפחות (כלומר ב-2015), היא תקבל פיצויים של 200% ממשכורתה החודשית האחרונה, כפול מספר שנות עבודתה בבנק. כיום הסכם ההעסקה של רוסק עמינח מקנה לה פיצויים של 100%, כך שלפי דיווחי הבנק, החלטה זו מגדילה את פיצויי הפרישה שלה ב-6.25 מיליון שקל. לאור זאת, עלות שכרה ב-2011 תהיה יותר מ-10 מיליון שקל. עוד נקבע, כי אם תפוטר רוסק עמינח לפני הגיעה לוותק של 15 שנים בבנק, היא תקבל פיצויי פיטורין של 250%.

‎‎שינויים בצמרת

‎‎עם כניסתה לתפקיד, הכריזה רוסק עמינח על סבב מינויים בהנהלת הבנק. המינוי המרכזי שעשתה הוא לתפקיד ראש החטיבה העסקית - החטיבה החשובה ביותר בבנק, שבראשה עמדה רוסק עמינח עד עתה. לתפקיד מונה קובי הבר, כיום ראש החטיבה לכספים וכלכלה. הבר יהיה אחראי על המערך העסקי, החטיבה למימון מורכב ונדל"ן ומערך האשראי.

הבר לא ייכנס לתפקידו באופן מיידי, אלא רק לקראת סוף 2012. זאת, על מנת לאפשר העברה מסודרת של תפקידו הנוכחי, לאחר שימונה לו מחליף ויסיים את בניית תקציב הבנק ל-2013. לאור זאת תמשיך רוסק עמינח לעסוק באינטנסיביות בענייני החטיבה העסקית; עד שהבר ייכנס לתפקיד ידווחו לה אנשי החטיבה ישירות. הבר (43) עובד בלאומי מ-2009. לפני כן היה ראש אגף התקציבים במשרד האוצר ונחשב בנקאי צעיר ומבטיח. לעת עתה הבר לא יקבל את תואר המשנה למנכ"ל, ויישאר סמנכ"ל בכיר.

‏בראשונה זה שש שנים הוקמה בלאומי חטיבה חדשה - החטיבה למימון מורכב ונדל"ן. בראשה יעמוד יואל מינץ, כיום ראש מערך בנייה ונדל"ן. מינץ (58) יקודם למעמד חבר הנהלה, אך יהיה כפוף להבר. במסגרת החטיבה יהיו כפופים למינץ מערך הבנייה והנדל"ן, האגף למימון מורכב (עסקאות מיזוגים, רכישות ועסקאות מסובכות במיוחד), פעילות הסחר הבינלאומי, פעילות היהלומים ואחריות על פעילות הנדל"ן של השלוחות בחו"ל.

מינץ - שעובד בלאומי זה 34 שנה, ושימש ראש מערך בנייה ונדל"ן מ-2007 - ימונה גם ליו"ר לאומי בריטניה. את מינץ יחליף בתפקיד ראש מערך בנייה ונדל"ן דוד שפנר (60), ראש סקטור תעשייה, תחבורה ומוסדות בחטיבה העסקית.

במסגרת הסבב מינתה רוסק עמינח את איציק נאור (57) לתפקיד ראש המערך העסקי בחטיבה העסקית בדרגת סמנכ"ל. עד עתה היה נאור ראש סקטור צריכה ומסחר בחטיבה העסקית. מלכיאל שחר (62), ראש אגף אשראי וניהול סיכוני אשראי בחטיבה העסקית, יקודם לראש מערך אשראי. לשחר יוכפפו יחידות ניהול סיכוני האשראי, כולל יחידת הנס"א, שהייתה עד כה בחטיבה המסחרית.

ראש החטיבה המסחרית, גידי אלטמן, יקבל לאחריותו את מערך אשראים מיוחדים, המטפל בחברות הבעייתיות ואלו שפשטו רגל. בראש האשראים המיוחדים עומד משה אינגביר, שייצא לגמלאות בסוף השנה, ותחליף אותו אסנת טננבאום.