לאומי: עדיף להשקיע במניות ת"א-75 מאשר במניות מעו"ף

האנליסטים מסכמים את השליש הראשון של השנה: מניות התקשורת הכבידו, מניות הטכנולוגיה פרצו - וכך זה יימשך

אטרקטיביות ההשקעה במניות מדד המעו"ף פחתה, ואילו ההשקעה במניות ת"א- 75 כדאית יותר. כך טוענים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית שלהם על שוק ההון הישראלי. האנליסטים מסכמים את השליש הראשון של השנה, בו עלה המעו"ף ב-7% לעומת עלייה של 14% במדד ת"א-75, וטוענים כי מניות התקשורת יכבידו על המעו"ף, כך שכדאי יותר להשקיע בת"א-75.

העלייה במדד המעו"ף מתחילת השנה נבעה בעיקר מהזינוק במניית מלאנוקס , שתרמה למדד עלייה של 4%. מניות בודדות אחרות תרמו עלייה מתונה של 1% כל אחת - הפועלים , טבע , כיל ולאומי . לעומת זאת, מניות התקשורת, שמהוות 12.5% מהמדד, גרעו ממנו עלייה של 1.5%.

"עד לפני כשנה היו מניות התקשורת 'פרות מזומנים' שנהגו להציג צמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות מדי רבעון", כותבים האנליסטים. "מאז ההידוק הרגולטורי בענף, תוצאותיהן הכספיות משקפות פגיעה בהכנסות המגזר הנייד במקביל לשחיקה מתמשכת ברווחיות".

בלאומי מציינים גם עלייה בתנודתיות במעו"ף "לאור העובדה כי חברות הטכנולוגיה, המאופיינות לרוב במסחר אגרסיבי יחסית, מהוות כ-13% מהמעו"ף. אם ימשיכו אלו לצמוח בקצבים כה גבוהים, עולה הסיכוי כי חברות נוספות מהענף תצטרפנה למדדים המובילים".

לעומת זאת, ההשקעה בת"א-75 נראית כדאית יותר. העלייה במדד מתחילת השנה הובלה ע"י מניות טכנולוגיה כמו איזיצ'יפ , אלוט תקשורת , לייבפרסון וטאואר , וגם כאן מניות התקשורת קיזזו חלק מהעלייה במדד. "ההשקעה בת"א 75 עדיפה על השקעה בת"א 25 הן בשל פיזור ענפי גבוה יותר וכן בשל חשיפה גבוהה יותר לענפים המומלצים על ידינו כמו נדל"ן, אנרגיה וטכנולוגיה", כותבים האנליסטים.

באופן כללי, בלאומי ממליצים להחזיק בסקטור האנרגיה, הטכנולוגיה והנדל"ן מעל למשקל השוק.

בבנק הפועלים פחות אופטימיים וסבורים כי אין מספיק זרזים להמשך עליות בשוק. האנליסטים טוענים כי נתוני המאקרו שפורסמו לאחרונה בישראל היו חלשים יחסית ומהדוחות הכספיים של החברות לא תבוא הישועה ("עיקר העוצמה תהיה בחברות המוטות לחו"ל, בעוד שחברות המוטות למשק המקומי צפויות להמשיך ולהציג ביצועים חלשים יחסית").

לפיכך, ממליצים האנליסטים למשקיעים להישאר בחשיפה נמוכה למניות, כאשר משקיעים לטווח ארוך יכולים להגדיל את החשיפה מהסיבה הפשוטה שרמת המכפילים אטרקטיבית.