השופט בדימוס טימן: "אנחנו מרחמים על נערים בני 17"

היכנסו וצפו בטימן ובעו"ד ענבל רובינשטיין בתוכנית המשפט החדשה של גלובס TV ■ טימן: "אתי דודאי חצופה; היא עדיין חושבת שהיא סלב בתוכנית ריאליטי" ■ עו"ד רובינשטיין: "האלימות בישראל - הכי נמוכה בעולם המערבי, כולל מערב אירופה"

השופט בדימוס שלי טימן קורא היום (ג') בתוכנית המשפט של גלובס TV להחמיר את הענישה במקרי אלימות, על רקע גל האלימות הגואה במדינה והתרעומת בציבור על הענישה הקלה בה נוקטים שופטים.

"אם נערים - אפילו שהם בני 17 - מרחמים עליהם, זה לא יביא את השקט", אמר טימן. "אין הרתעה בענישה כיום".

בשיחה עם אלה לוי-וינריב ויובל יועז, הכתבים המשפטיים של "גלובס", התייחס טימן גם לפרשת כינוס הנכסים של אתי דודאי מ"מעושרות" וכינה אותה "חצופה", בשל בקשתה מבית המשפט שלא לחשוף את כל נכסיה - על אף שהיא כיכבה בתוכנית ריאליטי בטלוויזיה בפריים-טיים.

"היא חצופה... משום שהיא עדיין חושבת שהיא סלב שנמצאת בתוכנית ריאליטי", אמר טימן. "היא נמצאת בהליך משפטי שבעקבותיו נושים מתדפקים על הדלתות. היא כרגע צריכה להשיל מעצמה את הגלימה של הסלבריטי, לשכוח מהתוכנית".

עו"ד ענבל רובינשטיין, ששימשה על לאחרונה כסנגורית הציבורית הארצית, נשאלה גם היא בתוכנית על גל הפשיעה, אך נקטה בעמדה הפוכה וטענה כי הפשיעה במדינת ישראל כלל לא חמורה בהשוואה למדינות המערב.

"העובדות הן חד-משמעיות", אמרה רובינשטיין, "ממדי האלימות במדינת ישראל הם נמוכים באופן מובהק ביחס לכל העולם המערבי, כולל מערב אירופה. ביחס לארה"ב זה בוודאי, אבל גם בהשוואה לארצות מערב אירופה, מפלס האלימות, מפלס הענישה וההתנהגות הנוקשה כלפי מי שנתפס בכך מהמחמירים בעולם המערבי. לפי נתוני המשטרה יש 30% ירידה בפשיעה בעשור האחרון".