מסתמן: רוב חברי ועדת הנדל"ן ברשות השידור יתמכו במעבר ללוד

הוועדה תקיים הערב סיור בבת-ים, לאחר שקיימה סיור דומה בלוד לפני כשבועיים ■ בימים הקרובים תקיים הוועדה סיור בראשל"צ ולאחר מכן תקבל החלטה סופית

רוב חברי ועדת הנדל"ן של רשות השידור יצביעו בעד מעבר מאזור הקריה בתל-אביב למתחם חדש בעיר לוד - כך מסתמן מהדיונים האחרונים בנושא.

מאז החתימה על מתווה הרפורמה, פועלת ועדת הנדל"ן של רשות השידור למציאת מקום חלופי במרכז הארץ למתחם הקריה של הרשות. בחודשים האחרונים בחנה הוועדה הצעות קונקרטיות ממספר ערים - בת-ים, ראשון-לציון ולוד. אל הוועדה הגיעו גם הצעות נוספות מהערים נוספות ובהן רמלה ונתניה, אך אלה לא התקדמו לכדי משא-ומתן.

ל"גלובס" נודע כי בעקבות הסיור בעיר לוד הדגיש יו"ר הרשות, אמיר גילת, בדיונים אחרונים שנערכו בוועדת הנדל"ן, כי הרשות מחויבת לפנות את מתקניה הנוכחיים מאחד המקומות היקרים ביותר בתל-אביב ולעבור לאזור צנוע בפריפריה, ובכך לחזקו.

ועדת הנדל"ן של המליאה, בראשות גילת, מקיימת הערב (ד') סיור בעיר בת-ים, לאחר שקיימה סיור דומה בלוד לפני כשבועיים.

גורמים ברשות אמרו היום ל"גלובס" כי "רוב במליאה יהווה אמירה ברורה בדבר חשיבות לוד כאזור בעל עדיפות לאומית, עם מסר ציבורי וחברתי ממעלה ראשונה".

הגורמים הוסיפו כי "לאחר בחינת הנתונים, לוד בהחלט מהווה אופציה ראויה, וחשוב שרשות השידור תעביר מסר ברור, שאת פעילותה במרכז היא בוחרת להעביר מהקרקע היקרה ביותר בארץ ללוד".

יש לציין כי החלטה זאת מנוגדת להמלצות קודמות של מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, להעביר את המתחם לבת-ים.

ההחלטה המסתמנת תואמת גם את גישתה של לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמעדיפה את המעבר ללוד במסגרת מדיניות מוצהרת לחזק את העיר. כבר במגעים שנוהלו על מתווה הרפורמה בינה לבין הרשות והאוצר לחצו במשרד ראש הממשלה להכניס את העיר לוד לתוך המתווה כהתחייבות, אולם גילת התנגד לכך בטענה כי הוא רוצה לבחור את החלופה הטובה ביותר מבין כל החלופות שיוצעו לרשות השידור.

בימים הקרובים צפויה הוועדה לקיים סיור נוסף בראשון-לציון ולאחר מכן לקבל החלטה סופית.

גילת מסר בתגובה כי "מיקומו של מתחם רשות השידור במרכז ייקבע על-ידי מוסדות הרשות, לאחר שתגבש ועדת הנדל"ן את המלצתה ותעביר אותה למליאת הרשות, שתקיים דיון בנושא ותגיע לידי הכרעה".